Fenomen „Pokemon Go” w liczbach. Ogromny zasięg w social media, sukces w wyszukiwarce

Zasięg wpisów udostępnionych w mediach społecznościowych związanych z Pokemonami przekroczył w Polsce 13,2 mln w ciągu ostatnich trzech dni - wynika z danych dostarczonych serwisowi Wirtualnemedia.pl przez Brand24. Przez niecałe 6 dni o „Pokemon Go” na Twitterze napisano 6,6 mln razy, a wycena rynkowa Nintendo wzrosła w ciągu dwóch dni o 7,8 mld dol.

Paweł Luty
Paweł Luty
Udostępnij artykuł:

„Pokemon Go” jest grą na urządzenia mobilne, która wykorzystuje tzw. rozszerzoną rzeczywistość (ang. augmented reality, w skrócie AR). Gracze mogą się wcielić w trenerów Pokemonów i „łapać” nowe stworki w fizycznej przestrzeni dzięki lokalizacji GPS i zastosowaniu AR. Gracze mogą również staczać pokemonowe pojedynki. Według niepotwierdzonych zapowiedzi, niedługo mają zostać dodane nowe funkcje, które pozwolą wymieniać się Pokemonami. Gra jest darmowa. Nintendo wypuściło grę na rynek 6 lipca br. Jest dostępna zarówno na urządzeniach z systemem iOS jak i Android.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gra-mobilna-pokemon-go-najwiekszym-hitem-nintendo-od-lat-w-dwa-dni-wartosc-firmy-wzrosla-o-7-5-mld-dol ##

Po dwóch dniach obecności na amerykańskim rynku grę na swoich urządzeniach zainstalowało 5 proc. wszystkich użytkowników Androida. W ciągu niecałego tygodnia Pokemon Go stało się bardziej popularną aplikacją w Sklepie Play niż Tinder. Według prognoz analityków z firmy SimilarWeb, jeszcze w tym tygodniu gra będzie miała więcej aktywnych dziennych użytkowników niż Twitter. Średnio gracze poświęcają tej produkcji 43 minuty dziennie.

Gra stała się również hitem w AppStorze. Zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych aplikacji, ale także jest liderem rankingu aplikacji najszybciej zdobywających popularność. Podobnie jest w rankingach Sklepu Play.

Dzięki rosnącej popularności za granicą o grze zrobiło się głośno również w Polsce. Jak wynika z danych dostarczonych serwisowi Wirtualnemedia.pl przez Brand24, zasięgów postów udostępnionych w social media w ciągu ostatnich 48 godzin związanych z grą „Pokoemon Go” przekroczył 4,6 mln. Dla porównania, w dniu premiery gry zasięg w social media wyniósł zaledwie niecałe 168 tys.

grafika

Statystyki wyglądają jeszcze lepiej, gdy zbada się co się mówi o Pokemonach w ogóle. W ciagu ostatnich trzech dni wszystkie wzmianki w mediach społecznościowych związane z hasłem „Pokemon” osiągnęły zasięg przekraczający 13,2 mln. Tylko we wtorek zasięg w social media w tym temacie przekroczył 7,93 mln.

grafika

Jak wylicza firma Spredfast, od 6 do 11 lipca tylko na Twitterze wspomniano o grze ponad 6,6 mln razy. Ponad połowę tweetów związanych z grą napisały osoby przed 25. rokiem życia. W szczytowym momencie twitterowej dyskusji o Pokemon Go, czyli w niedzielę wieczorem, wysyłano 130 tys. tweetów na minutę.

grafika

Można już mówić o globalnym fenomenie „Pokemon Go”, który wylał się poza środowisko graczy czy fanów kreskówek i gier, w których występują pokemony. Jak wynika z danych Google Trends, w ostatnim tygodniu hasło „Pokemon Go” było wyszukiwane częściej niż hasło „porn”.

Na graniu w „Pokemon Go” niektórzy zaczęli już zarabiać. W serwisie Cragislist (najpopularniejszy amerykański serwis z ogłoszeniami) można znaleźć ogłoszenie, w którym „profesjonalny trener Pokemonów” oferuje swoje usługi. Można go, a właściwie ją, wynająć do łapania stworków. Stawka to 20 dol. za godzinę.

grafika

Zarabiają też oczywiście twórcy gry. Za produkcję odpowiada studio Niantic oraz firma Pokemon Company. Udziały w obu spółkach ma Nintendo. Sukces Pokemon Go sprawił, że akcje japońskiej firmy poszybowały w górę. Od czwartku do poniedziałku kurs akcji japońskiej firmy wzrósł o 36 proc. W piątek i poniedziałek wycena rynkowa spółki wzrosła łącznie aż o 7,5 mld dol.

Paweł Luty
Autor artykułu:
Paweł Luty
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online