SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fenomen „Pokemon Go” w liczbach. Ogromny zasięg w social media, sukces w wyszukiwarce

Zasięg wpisów udostępnionych w mediach społecznościowych związanych z Pokemonami przekroczył w Polsce 13,2 mln w ciągu ostatnich trzech dni - wynika z danych dostarczonych serwisowi Wirtualnemedia.pl przez Brand24. Przez niecałe 6 dni o „Pokemon Go” na Twitterze napisano 6,6 mln razy, a wycena rynkowa Nintendo wzrosła w ciągu dwóch dni o 7,8 mld dol.

„Pokemon Go” jest grą na urządzenia mobilne, która wykorzystuje tzw. rozszerzoną rzeczywistość (ang. augmented reality, w skrócie AR). Gracze mogą się wcielić w trenerów Pokemonów i „łapać” nowe stworki w fizycznej przestrzeni dzięki lokalizacji GPS i zastosowaniu AR. Gracze mogą również staczać pokemonowe pojedynki. Według niepotwierdzonych zapowiedzi, niedługo mają zostać dodane nowe funkcje, które pozwolą wymieniać się Pokemonami. Gra jest darmowa. Nintendo wypuściło grę na rynek 6 lipca br. Jest dostępna zarówno na urządzeniach z systemem iOS jak i Android.

Po dwóch dniach obecności na amerykańskim rynku grę na swoich urządzeniach zainstalowało 5 proc. wszystkich użytkowników Androida. W ciągu niecałego tygodnia Pokemon Go stało się bardziej popularną aplikacją w Sklepie Play niż Tinder. Według prognoz analityków z firmy SimilarWeb, jeszcze w tym tygodniu gra będzie miała więcej aktywnych dziennych użytkowników niż Twitter. Średnio gracze poświęcają tej produkcji 43 minuty dziennie.

Gra stała się również hitem w AppStorze. Zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych aplikacji, ale także jest liderem rankingu aplikacji najszybciej zdobywających popularność. Podobnie jest w rankingach Sklepu Play.

Dzięki rosnącej popularności za granicą o grze zrobiło się głośno również w Polsce. Jak wynika z danych dostarczonych serwisowi Wirtualnemedia.pl przez Brand24, zasięgów postów udostępnionych w social media w ciągu ostatnich 48 godzin związanych z grą „Pokoemon Go” przekroczył 4,6 mln. Dla porównania, w dniu premiery gry zasięg w social media wyniósł zaledwie niecałe 168 tys.

Statystyki wyglądają jeszcze lepiej, gdy zbada się co się mówi o Pokemonach w ogóle. W ciagu ostatnich trzech dni wszystkie wzmianki w mediach społecznościowych związane z hasłem „Pokemon” osiągnęły zasięg przekraczający 13,2 mln. Tylko we wtorek zasięg w social media w tym temacie przekroczył 7,93 mln.

Jak wylicza firma Spredfast, od 6 do 11 lipca tylko na Twitterze wspomniano o grze ponad 6,6 mln razy. Ponad połowę tweetów związanych z grą napisały osoby przed 25. rokiem życia. W szczytowym momencie twitterowej dyskusji o Pokemon Go, czyli w niedzielę wieczorem, wysyłano 130 tys. tweetów na minutę.

Można już mówić o globalnym fenomenie „Pokemon Go”, który wylał się poza środowisko graczy czy fanów kreskówek i gier, w których występują pokemony. Jak wynika z danych Google Trends, w ostatnim tygodniu hasło „Pokemon Go” było wyszukiwane częściej niż hasło „porn”.

Na graniu w „Pokemon Go” niektórzy zaczęli już zarabiać. W serwisie Cragislist (najpopularniejszy amerykański serwis z ogłoszeniami) można znaleźć ogłoszenie, w którym „profesjonalny trener Pokemonów” oferuje swoje usługi. Można go, a właściwie ją, wynająć do łapania stworków. Stawka to 20 dol. za godzinę.

Zarabiają też oczywiście twórcy gry. Za produkcję odpowiada studio Niantic oraz firma Pokemon Company. Udziały w obu spółkach ma Nintendo. Sukces Pokemon Go sprawił, że akcje japońskiej firmy poszybowały w górę. Od czwartku do poniedziałku kurs akcji japońskiej firmy wzrósł o 36 proc. W piątek i poniedziałek wycena rynkowa spółki wzrosła łącznie aż o 7,5 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Fenomen „Pokemon Go” w liczbach. Ogromny zasięg w social media, sukces w wyszukiwarce

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
alex
Jak ktos sie nudzi, moze bawic sie w durnowate Pokemony. Swiat zwariowal, ale nie wszyscy czytelnicy portalu WM :)
odpowiedź
User
hujdarowicz
Cragislist debilu
odpowiedź
User
Społecznik
Nie zapomnijcie doinstalować na smartfona jeszcze jedną apkę pozwalającą zmieniać rzeczywistość lokalnej przestrzeni... LocalSpot !! Widzisz usterkę? Zrób zdjęcie, oznacz miejsce na mapie i wyślij!! :)
odpowiedź