W reklamach marka Żywiec w charakterystyczny dla swojej komunikacji, żartobliwy sposób pokazuje, że pasują do niej niektóre słowa i zwroty z gwary śląskiej. Producent piwa podkreśla, że slogan przygotowano we współpracy ze stowarzyszeniem Pro Loquela Silesiana Towarzystwo Kultywowania i Promowania Śląskiej Mowy.
W ramach akcji w 13 śląskich miastach (m.in. Katowicach, Bytomiu, Zabrzu i Gliwicach) Żywiec sponsoruje internet w 33 autobusach komunikacji miejskiej.

Żywiec to kolejna marka wykorzystująca gwarę śląską w działaniach reklamowych. Latem br. na tej gwarze (a także kilku innych gwarach językowych) oparta była kampania promująca Volkswagen Golf Variant, reklamy firm Fortum i Liberty Ubezpieczenia.
Nowa kampania Żywca obejmuje też inne nośniki outdoorowe (billobardy, citilighty, frontlighty, siatki i bankomaty), internet (reklamy i konkurs facebookowy, w którym należy przetłumaczyć słowa z nowomowy internetowej na gwarę śląską) oraz sklepy (materiały POS). Będzie prowadzona do końca grudnia.

Kreację kampanii przygotowała agencja Just, działania w internecie prowadzi agencja Gong, a wsparcie public relations zapewnia agencja Roots PR.











