Festiwal w Opolu zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję

Tegoroczny festiwal w Opolu oglądało średnio niemal o 200 tys. widzów więcej niż ubiegłoroczną imprezę, nadaną wyjątkowo we wrześniu. Jedynka w czasie transmisji niezmiennie była liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 6,5 mln zł.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, średnia widownia trwającego dwa dni opolskiego festiwalu wyniosła 3,05 mln osób, a udział TVP 1 w czasie transmisji imprezy ukształtował się na poziomie 34,21 proc. w grupie 4+ i 30,67 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Większą oglądalnością cieszył się drugi dzień festiwalu, czyli sobota. Koncerty tego dnia śledziło 3,45 mln osób przy udziale wynoszącym 36,40 proc. Najpopularniejszą częścią imprezy był sobotni koncert jubileuszowy “Co ty na to? z radiem lato” - jego drugą odsłonę oglądało niemal 5 mln widzów.

W 2010 roku festiwal przyciągnął przed ekrany mniej osób, bo średnio 2,83 mln, a jego udział wynosił odpowiednio 27,83 proc. i 22,36 proc. (poznaj szczegóły). Wtedy jednak impreza zorganizowana została na początku września, gdy w głównych telewizjach ruszył już jesienny sezon telewizyjny. W tym roku Opole ponownie konkurowało głównie z powtórkami w innych dużych stacjach. Tak było też dwa lata temu, gdy oglądalność festiwalu wyniosła aż 3,96 mln osób, ale jego udział był porównywalny jak teraz (34,73 proc. i 31,21 proc.).

Średnio w czasie nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów Jedynka była zdecydowanym liderem rynku. Drugie miejsce zajęła stacja TVP 2 z 15,08 proc. udziału, trzeci był TVN (10,24 proc.), a czwarty - Polsat (10,18 proc.).

Dane telemetryczne pokazują, że festiwal w Opolu przyciągnął przed ekrany głównie kobiety, widzów po 35. roku życia oraz mieszkańców miast. Wpływy z reklam wyemitowanych przy transmisjach z imprezy wyniosły 6,5 mln zł i były niższe niż w ubiegłym roku (wtedy było to 10,5 mln  zł), ale wtedy festiwal trwał trzy dni (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Oglądalność 48. KFPP w Opolu

Widownia imprezy na tle konkurencji

Profil widza festiwalu

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem