Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, wynika, że we wtorek finałowe spotkanie Pucharu Polski 2010/2011 na antenie TVP Sport obejrzało średnio 464 tys. widzów, co dało stacji 2,81 proc. udziału w grupie 4+ i 3,54 proc. w komercyjnej 16-49. Niemal sam wynik zanotowała stacja TVN Turbo - tam spotkanie miało 462 tys. oglądających przy udziale wynoszącym odpowiednio 2,80 proc. i 3,98 proc.
Rok temu finałowy mecz Pucharu Polski pomiędzy Pogonią Szczecin a Jagiellonią Białystok obejrzało w TVP 2 średnio 1,03 mln widzów, dodatkowo 78 tys. osób śledziło spotkanie w TVP Sport. Nadano go w sobotę 22 maja o 15.20. Z kolei w maju 2009 roku finał rozgrywek pokazywał jedynie kanał TVN Turbo, a widownia meczu wyniosła 267 tys. osób (udział stacji wyniósł 1,88 proc.).
Średnio 11 spotkań Pucharu Polski, które TVN Turbo transmitowało w sezonie 2010/2011, śledziło 170 tys. widzów, a udział kanału uplasował się na poziomie 1,18 proc. w 4+ i 1,64 proc. w 16-49. Należąca do TVN stacja miała prawo wyboru pokazywanych spotkań w pierwszej kolejności. Natomiast średnia widownia 9 spotkań, emitowanych na żywo w TVP Sport, była wyższa i wyniosła 241 tys. osób (udział w 4+ wyniósł 1,66 proc. , a w 16-49 – 1,87 proc.).

W poprzednim sezonie – 2009/2010 – mecze Pucharu Polski pokazywała jedynie stacja TVP Sport, a ich transmisje przyciągały przed ekrany średnio 76 tys. osób przy udziale na poziomie 0,67 proc. i 0,79 proc. Kanał na żywo pokazał w sumie 14 spotkań.
Prezentowane w tekście dane dotyczą wyłącznie premierowych emisji meczów.











