SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fratria zwalnia dziennikarzy tygodnika „ABC”. „Tytuł pozostaje na rynku”

Część dziennikarzy z redakcji wydawanego przez Fratrię tygodnika „ABC” otrzymała w tym tygodniu wypowiedzenia. Wydawca zapewnia jednak, że tytuł nie znika z rynku. - Pracujemy nad kolejnym numerem - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Biedroń, wicenaczelny pisma.


 

O zwolnieniach redakcja „ABC” dowiedziała się w środę. Niektórzy dziennikarze mają zakończyć pracę w wydawnictwie już w najbliższych dniach. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, część z nich sprawdzała szanse powrotu do poprzednich pracodawców, w tym do wydawcy dziennika „Fakt”.

Z ustaleń portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w redakcji tygodnika na pewno pozostaje Wojciech Biedroń, dotąd zastępca redaktora naczelnego Macieja Wośko, oraz dyrektor artystyczny Maciej Burzykowski. Obydwaj byli w przeszłości związani z „Faktem”.

Czy tabloidowy tygodnik „ABC” zniknie z rynku? Wydawca zaprzecza pogłoskom o likwidacji tytułu. - Projekt „ABC” jest i będzie kontynuowany. Ruchy kadrowe to w każdej redakcji normalne zjawisko - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski, członek zarządu Grupy Fratria ds. redakcyjnych  - Normalnie przygotowujemy kolejny numer - zapewnia nas Wojciech Biedroń. Nie udało nam się jednak ustalić, czy „ABC” nadal będzie się ukazywał w cyklu tygodniowym.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Tygodnik „ABC” został zgłoszony do ZKDP, ale wyniki jego sprzedaży nie są jeszcze dostępne. Własnych danych Fratria póki co też nie podaje. - Wydawca czeka na wyjaśnienie drobnych nieścisłości, wtedy zostanie wydany oficjalny komunikat w tej sprawie - tłumaczy nam Justyna Kraszewska z agencji Apella, obsługującej Fratrię.

„ABC” zadebiutowało na rynku w trzeciej dekadzie kwietnia br. Pismo z trzema grzbietami ukazuje się w każdą środę  w cenie 3,50 zł. Początkowy nakład wyniósł aż 500 tys. egz. (więcej na temat). W tym samym dniu w sprzedaży pojawił się konkurencyjny tygodnik „Od A do Z”, wydawany przez Ringier Axel Springer Polska, który również ma tabloidowy charakter, ale jest o złotówkę tańszy (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Fratria zwalnia dziennikarzy tygodnika „ABC”. „Tytuł pozostaje na rynku”

41 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dzienni
To było do przewidzenia i potwierdza tylko jedno - zawód dziennikarza w tym kraju to coś żałosnego, pamiętajcie o tym koledzy dziennikarze. Nie, nie jesteście szanowani, jesteście niepotrzebni.
odpowiedź
User
plusk
Długo to nie trwało. Ten tytuł prędzej czy później musi upaść. Nikt normalny nie czyta takich gniotów.
odpowiedź
User
S
Ekipa była dobra, polskiej firemce zabrakło pieniążków, ha, ha
odpowiedź