WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP wyprodukowała „Galę 25-lecia ‘Gazety Polskiej’”. Lech i Jarosław Kaczyńscy jako „Ludzie 25-lecia”

Fundacja Tomasza Sakiewicza wycofała się z tworzenia Puszcza.tv za 6 mln zł dotacji

2018-02-13 A A A KOMENTARZE: 6 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Fundacja Media Niezależne, kierowana przez Tomasza Sakiewicza, zrezygnowała z tworzenia serwisu Puszcza.tv i rozwiązała umowę z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, na mocy której miała otrzymać 6 mln zł dofinansowania.

Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie” Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie”

Jesienią 2016 roku Fundacja Media Niezależne zakwalifikowała się do finału konkursu, zorganizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zgłosiła koncepcję uruchomienia i prowadzenia serwisu Puszcza.tv, którego celem miało być „propagowanie wiedzy na temat bioróżnorodności, ochrony, idei zrównoważonego rozwoju, instytucji Natura 2000 na przykładzie terenów Puszczy Białowieskiej”. Całkowity koszt projektu to 7,16 mln zł, z czego dofinansowanie unijne na wynieść 6 mln zł.

Wiosną ub.r. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozstrzygnął konkurs, przyznając 6 mln dotacji Fundacji Media Niezależne. Jednak po tym jak sprawę opisało wiele mediów (jako pierwszy poinformował o niej serwis OKO.press) w NFOŚiGW zaczęło się dochodzenie Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) prowadzone we współpracy z Ministerstwem Rozwoju.

- Niech kontrolują, jestem spokojny o wynik - mówił portalowi Wirtualnemedi.pl Tomasz Sakiewicz jesienią ub.r.

W poniedziałek OKO.press poinformowało, że pod koniec grudnia ub.r. Fundacja Media Niezależne złożyła do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wniosek o rozwiązanie umowy ustanawiające dotację na Puszcza.tv. Potwierdził to rzecznik NFOŚiGW, zapewniając, że umowa została już rozwiązana. Jakie powoduje to skutki? - Wstrzymanie płatności i brak możliwości realizacji projektu - opisał.

OKO.press: to nasz sukces dzięki informatorom

OKO.press nie ukrywa satysfakcji z takiego obrotu wydarzeń. „Sukces OKO.press. 6 milionów złotych nie trafi do pseudo-ekologicznej fundacji Tomasza Sakiewicza. Projekt puszcza.tv wycofany!” - zatytułowano artykuł informujący o tej sprawie

Redakcja portalu przyznała, że pierwszą informację o możliwej dotacji dla Fundacji Media Niezależne dostała od jednego ze swoich informatorów. - To od jednego z nich dostaliśmy jesienią 2016 roku sygnał o konkursie NFOŚiGW, w którym jako organizacja ekologiczna startuje Fundacja Niezależne Media, dotąd zajmująca się tylko sprawami środowiska dziennikarskiego. I, że ma ona ogromne szanse na dofinansowanie, choć prawdopodobnie w ogóle nie powinna zostać dopuszczona do udziału w konkursie - opisano.

- Dziękujemy wszystkim osobom, które przyczyniły się do powstania cyklu tekstów o 6 milionach złotych dla FNM. To dzięki Wam udało się zapobiec przeznaczeniu publicznych pieniędzy na absurdalny projekt - dodali redaktorzy witryny.

Fundacja Media Niezależne została założona w 2008 roku przez Tomasza Sakiewicza, redaktora naczelnego „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie”, oraz Sławomira Sawickiego, prawnika współpracującego z wydawcami obu tych pism. Prezesem fundacji jest Joanna Jenerowicz (sekretarka Tomasza Sakiewicza), wiceprezesem Marek Kordas (związany przed laty z PiS), a w radzie oprócz Sakiewicza są Katarzyna Gójska-Hejke (czołowa publicystka „GP”, „GPC” i TV Republika) i Grzegorz Tomaszewski (prezes spółki Forum wydającej „GPC”).

 

Autor: tw

Wiecej informacji: Fundacja Media Niezależne, Tomasz Sakiewicz, Piszcza.tv, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia