SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” ostro w dół. „Dziennik Gazeta Prawna” przed „Rz”

W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich pozostał „Fakt”. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”, a zyskały tylko „Parkiet” i „Super Express”.

Średnia sprzedaż ogółem dziennika „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2014 roku wyniosła 352 068 egz., co w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej oznacza spadek wynoszący 2,64 proc. - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Druga pozycja należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 187 032 egz., po spadku o 14,17 proc.

Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego wynik w styczniu br. zwiększył się o 3 proc. do 164 056 egz.

Oczko niżej znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 3,27 proc. i wyniosła 62 817 egz. „DGP” w styczniu br. miał lepszy wynik niż „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która uplasowała się na miejscu piątym ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 56 383 egz. (- 10,52 proc.).

Trzeba jednak dodać, że „Dziennik Gazeta Prawna” w styczniu br. regularnie dołączał dodatki do części nakładu swoich wydań, a numery te promowane były w mediach. Takiej formy wspierania sprzedaży nie stosowała natomiast „Rzeczpospolita”. - Takie działania są nieskuteczne, bo stosunkowo dużo kosztują, a nie budują lojalności czytelnika - mówi nam Karol Smoląg, rzecznik prasowy Gremi Business Communication.

Największy spadek, wynoszący 26,94 proc., zanotowała zajmująca siódme miejsce „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średni sprzedażowy wynik w badanym miesiącu wyniósł 21 783 egz.

Natomiast największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communications „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 15,69 proc. do 4 357 egz. Tytuł znalazł się jednak na ostatniej pozycji.

>>> Zobacz wszystkie okładki w naszym nowym serwisie

Tytuł

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

ZKDP

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

474 418

352 068

352 068

481 577

361 621

361 621

Gazeta Wyborcza

278 300

208 968

187 032

318 315

236 118

217 902

Super Express

260 743

164 776

164 056

262 676

159 998

159 278

Dziennik Gazeta Prawna

102 238

72 101

62 817

118 689

99 036

64 941

Rzeczpospolita

69 256

59 076

56 383

92 947

77 190

63 014

Przegląd Sportowy

69 879

33 136

33 136

65 004

34 706

34 706

Gazeta Polska Codziennie

86 416

21 785

21 783

93 707

29 813

29 813

Puls Biznesu

17 093

15 856

11 193

18 031

16 465

11 799

Parkiet Gazeta Giełdy

10 145

4 907

4 357

10 779

6 474

3 766

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” ostro w dół. „Dziennik Gazeta Prawna” przed „Rz”

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
starzec PDF
Cóż, drukowanie internetu z wczoraj musi się coraz gorzej sprzedawać.
odpowiedź
User
Czarny.pr
Bardzo dziwne ;-p przy takich manipulacjach Agory vel Agonii
odpowiedź
User
kamil
Chyba coraz mniej firm prenumeruje Rzepę.
odpowiedź