„Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” ostro w dół. „Dziennik Gazeta Prawna” przed „Rz”

W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich pozostał „Fakt”. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”, a zyskały tylko „Parkiet” i „Super Express”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” ostro w dół. „Dziennik Gazeta Prawna” przed „Rz”
Shutterstock.com

Średnia sprzedaż ogółem dziennika „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2014 roku wyniosła 352 068 egz., co w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej oznacza spadek wynoszący 2,64 proc. - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.Druga pozycja należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 187 032 egz., po spadku o 14,17 proc.Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego wynik w styczniu br. zwiększył się o 3 proc. do 164 056 egz.Oczko niżej znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 3,27 proc. i wyniosła 62 817 egz. „DGP” w styczniu br. miał lepszy wynik niż „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która uplasowała się na miejscu piątym ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 56 383 egz. (- 10,52 proc.).

Trzeba jednak dodać, że „Dziennik Gazeta Prawna” w styczniu br. regularnie dołączał dodatki do części nakładu swoich wydań, a numery te promowane były w mediach. Takiej formy wspierania sprzedaży nie stosowała natomiast „Rzeczpospolita”. - Takie działania są nieskuteczne, bo stosunkowo dużo kosztują, a nie budują lojalności czytelnika - mówi nam Karol Smoląg, rzecznik prasowy Gremi Business Communication.Największy spadek, wynoszący 26,94 proc., zanotowała zajmująca siódme miejsce „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średni sprzedażowy wynik w badanym miesiącu wyniósł 21 783 egz.Natomiast największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communications „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 15,69 proc. do 4 357 egz. Tytuł znalazł się jednak na ostatniej pozycji.

W styczniu 2014 roku w porównaniu do grudnia 2013 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 28,07 proc.) pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”.

Z kolei najwięcej straciła w tym ujęciu „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) - było to 9,23 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało late show Sekielskiego?  Po zmianie pasma widownia zmalała

Ilu widzów miało late show Sekielskiego? Po zmianie pasma widownia zmalała

Więcej kanałów w Play. Niebawem kolejne nowości

Więcej kanałów w Play. Niebawem kolejne nowości

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta