WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Pisma poradnikowe z najwyższą sprzedażą po trzech kwartałach. „Życie na Gorąco. Retro” w czołówce (top 132 miesięczniki)

„Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem. „Super Express” stracił więcej niż „Wyborcza”

2016-01-08 A A A KOMENTARZE: 25 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Przegląd Sportowy”.

„Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem. „Super Express” stracił więcej niż „Wyborcza”

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2015 roku wyniosła 299 819 egz., czyli o 4,37 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 157 055 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 6,11 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 6,83 proc. do 141 058 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się w ciągu roku o 0,09 proc. Dziennik ten w listopadzie 2015 r. sprzedawał się w liczbie 55 055 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 46 142 egz., po wzroście o 3,08 proc. - drugim największym w rankingu.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 3,54 proc. i wyniosła 19 929 egz.

Oczko wyżej uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik poszedł najbardziej w dół w zestawieniu, bowiem o 9,27 proc. do 28 721 egz.

ZKDP

listopad

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

418 700

299 819

299 819

442 130

313 510

313 510

Gazeta Wyborcza

243 396

177 979

157 055

244 854

190 296

167 267

Super Express

243 377

141 778

141 058

256 822

152 116

151 396

Rzeczpospolita

66 107

56 000

55 055

67 552

57 309

55 005

Dziennik Gazeta Prawna

58 334

56 251

46 142

60 986

54 580

44 765

Przegląd Sportowy

60 058

28 721

28 721

62 929

31 656

31 656

Gazeta Polska Codziennie

57 525

19 975

19 929

65 454

19 265

19 247

Puls Biznesu

14 109

13 181

10 594

15 815

14 241

10 673

Parkiet Gazeta Giełdy

10 127

5 740

5 135

10 129

5 406

4 991

W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która zyskała 6,85 proc.

Najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 6,89 proc.

ZKDP

2015

Wirtualnemedia.pl

listopad

październik

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

418 700

299 819

299 819

422 568

298 961

298 961

Gazeta Wyborcza

243 396

177 979

157 055

239 682

176 878

155 735

Super Express

243 377

141 778

141 058

246 581

143 562

142 824

Rzeczpospolita

66 107

56 000

55 055

63 897

55 272

54 971

Dziennik Gazeta Prawna

58 334

56 251

46 142

54 863

53 163

44 505

Przegląd Sportowy

60 058

28 721

28 721

63 700

30 845

30 845

Gazeta Polska Codziennie

57 525

19 975

19 929

59 187

19 437

19 329

Puls Biznesu

14 109

13 181

10 594

14 667

13 697

10 668

Parkiet Gazeta Giełdy

10 127

5 740

5 135

10 396

5 416

4 806

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Gazeta Polska Codziennie, Super Express, Gazeta Wyborcza, zkdp, dziennik ogólnopolski

Komentarze (25) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej