SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży o 15 proc. „Gazeta Wyborcza” traci najwięcej

W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła kolejny raz „Gazeta Polska Codziennie”, a na przeciwnym biegunie znalazła się „Gazeta Wyborcza”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2016 roku wyniosła 314 918 egz., czyli o 3,08 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 153 929 egz. utrzymała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik względem stycznia ub.r. zmniejszył się o 8,84 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Warto dodać, że od tego roku urzędy państwowe czy spółki Skarbu Państwa zdecydowały o zmniejszeniu prenumeraty części tytułów prasowych, w tym „Gazety Wyborczej”. Bartosz Hojka, prezes Agory, przekonywał w lutym br., że większość odbiorców prenumeraty „GW’ to klienci indywidualni, a skala zamówień od instytucji publicznych to jej bardzo mała część.

W styczniu br. w prenumeracie „Gazeta Wyborcza” sprzedawała się średnio w liczbie 44 810 egz., czyli o 10,73 proc. mniejszej niż rok wcześniej. Z kolei średnia sprzedaż wydań drukowanych dziennikach w kioskach spadła o 7,85 proc. do 107 303 egz.

Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,56 proc. do 152 007 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się w ciągu roku o 3,72 proc. Dziennik ten w styczniu br. sprzedawał się w liczbie 60 077 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 53 083 egz., po stracie o 7,48 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 15,61 proc. i wyniosła 21 894 egz. Tytuł ten był liderem wzrostu już kolejny miesiąc z rzędu.

ZKDP

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

433 817

314 918

314 918

452 988

324 940

324 940

Gazeta Wyborcza

245 397

173 846

153 929

262 383

185 642

168 860

Super Express

244 944

152 727

152 007

264 861

158 345

157 625

Rzeczpospolita

82 531

60 170

60 077

67 782

58 403

57 924

Dziennik Gazeta Prawna

80 183

60 857

53 083

89 247

66 744

57 374

Przegląd Sportowy

56 133

27 550

27 550

56 140

28 555

28 555

Gazeta Polska Codziennie

57 555

21 920

21 894

61 465

18 947

18 937

Puls Biznesu

13 673

12 483

10 050

15 078

14 027

10 703

Parkiet Gazeta Giełdy

7 169

5 238

4 895

10 186

5 402

4 915

W styczniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał 19,64 proc.

Najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 4,29 proc.

ZKDP

miesiąc

Wirtualnemedia.pl

styczeń 2016

grudzień 2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

433 817

314 918

314 918

423 063

303 182

303 182

Gazeta Wyborcza

245 397

173 846

153 929

245 545

179 966

160 350

Super Express

244 944

152 727

152 007

244 601

144 539

143 819

Rzeczpospolita

82 531

60 170

60 077

63 965

55 556

55 252

Dziennik Gazeta Prawna

80 183

60 857

53 083

55 313

52 677

44 369

Przegląd Sportowy

56 133

27 550

27 550

54 859

26 915

26 915

Gazeta Polska Codziennie

57 555

21 920

21 894

57 282

20 909

20 881

Puls Biznesu

13 673

12 483

10 050

14 043

13 084

10 500

Parkiet Gazeta Giełdy

7 169

5 238

4 895

8 657

5 691

5 071

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży o 15 proc. „Gazeta Wyborcza” traci najwięcej

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
politykier
Wzrost sprzedaży GPC? Raczej skutek rządowych prenumerat dla sądów, spółek Skarbu Państwa i wielu innych instytucji publicznych.
odpowiedź
User
stolarz
Popatrz, popatrz... Drużyna z lewej strony tworzy teorie spiskowe...
odpowiedź
User
Jarek
Kłamaliśmy wczoraj , kłamie dziś, kłamać będziemy jutro to sens życia piszących tutaj autorów . Najbardziej żałosne jest to, że oni nawet nie trzymają się jednej wersji bo potrafią napisać dziś o tym damy zupełnie coś innego niż wczoraj lub przedwczoraj 😃
odpowiedź