„Gazeta Polska” i „W Sieci” dużo więcej z reklam, najbardziej w dół „Polityka” i „Tygodnik Powszechny”

W pierwszej połowie br. wzrosły wpływy reklamowe tygodników opinii określanych jako prawicowe. Blisko trzykrotnie więcej w skali roku zarobiła „Gazeta Polska”. Zmalały natomiast przychody „Polityki”, „Tygodnika Powszechnego”, „Newsweek Polska” i „Wprost”.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do czerwca br. największe wpływy z reklam miał tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), który zarobił 59,7 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów). Pismo zachowało pozycję lidera  mimo spadku przychodów rok do roku o 3,2 proc.

Także tygodnikowi „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) udało się utrzymać – mimo spadku o 7,9 proc. - dotychczasową drugą lokatę na reklamowym podium. Ten tytuł zarobił w tym roku na reklamach 52,8 mln zł wobec 57,4 mln zł w analogicznym okresie ub.r.

Trzecie miejsce zachowała „Polityka” (spółka Polityka) z wpływami w wysokości 32,4 mln zł (spadek o 14,6 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wprost-ze-sprzedaza-na-poziomie-23-tys-egz-duzy-spadek-w-sieci-i-do-rzeczy ##

W omawianym okresie rosły wpływy z reklam tygodników określanych jako prawicowe. Największy wzrost zanotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). W tym piśmie reklamodawcy wydali w miniony półroczu 4,1 mln zł, czyli o 287,2 proc. więcej niż przed rokiem.

O 38,5 proc. więcej zarobił tygodnik „W Sieci” wydawany przez spółkę Fratria (prawie 18 mln zł), a przychody reklamowe „Do Rzeczy” (Orle Pióro) wzrosły o 14,4 proc. (do 26,9 mln zł).

W „Przeglądzie” reklamodawcy wydali o 3,3 proc. więcej (1,7 mln zł), zaś zainteresowanie reklamą w „Tygodniku Powszechnym” było nieco niższe niż rok temu. Ten tytuł zarobił 3,4 mln zł, czyli 10,2 proc. mniej w skali roku.

Wzrost wpływów z reklam takich pism jak „Gazeta Polska”, „Do Rzeczy” i „W Sieci” wynika w sporym stopniu z tego, że w pismach tych znacząco swoją obecność reklamową zwiększyły duże spółki Skarbu Państwa, takie jak np. PZU, PKO BP czy Totalizator Sportowy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tomasz-lis-newsweek-i-gazeta-wyborcza-sa-chowane-na-stacjach-orlen-agora-z-rozwiazana-umowa-na-ekspozycje-tytulow ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online