Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2015 roku wyniosła 132 046 egz. Było to o 12,87 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął tygodnik „Polityka” (Polityka), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 7,36 proc. do 115 723 egz.Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w maju br. zmniejszyła się o 13,48 proc. i wyniosła 104 223 egz. Tytuł ten zanotował drugi największy spadek w zestawieniu.Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 76 158 egz., po spadku o 1,42 proc.Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 26,26 proc., zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w maju br. wyniósł zaledwie 35 129 egz., a tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.Pod koniec marca br. nowym redaktorem naczelnym „Wprost” został Tomasz Wróblewski, który zastąpił Sylwestra Latkowskiego. W związku z tym zmieniła się też część redakcji pisma, a sam tygodnik zyskał nieco inny charakter - nie ma w nim już materiałów śledczych, stawia zaś mocniej na tematy gospodarcze i poradnictwo ekonomiczne (więcej na ten temat).Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 4,54 proc. zanotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła do 18 876 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-sprzedaje-juz-tylko-156-tys-egz-przeglad-sportowy-najmocniej-w-dol ##
Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zmalał o 8,95 proc. Natomiast zdecydowanie największy wzrost, wynoszący 17,59 proc., odnotował tygodnik „Do Rzeczy”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.












