SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” najczęściej cytowana, wysoko Wirtualnemedia.pl

W styczniu br. najczęściej cytowanym medium była „Gazeta Wyborcza”. Wśród serwisów internetowych liderem był Onet.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w styczniu br. pierwsze miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza”. Na drugiej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita”, a na trzeciej - „Wprost”.

Na liście szesnastu najczęściej cytowanych mediów znalazło się w sumie 10 tytułów prasowych, 3 rozgłośnie radiowe, 2 stacje telewizyjne i 1 portal internetowy.

„Gazeta Wyborcza” największą ekspozycję w mediach zapewniła sobie dzięki informacjom o sytuacji politycznej na Ukrainie oraz komentarzom politycznym. „Rzeczpospolita” była cytowana m.in. dzięki informacjom nt. działań rządu oraz wywiadom ze znanymi osobami. Z kolei „Wprost” szeroko rozpisywał się o polskiej scenie politycznej, m.in. o sprawie Sławomira Nowaka czy Tomasza Kaczmarka.

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął „Wprost”. Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, były „Perspektywy”, a pośród kobiecej prasy rozrywkowej najczęściej cytowana była „Viva!”.

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, a na trzeciej - TVP Info.

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM, a na kolejnych miejscach znalazły się TOK FM i Radio ZET.

Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano Onet.pl, za którym uplasowały się sportowefakty.pl i gazeta.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 33 razy.

Najczęściej przywoływanym ekonomicznym tytułem prasowym był „Puls Biznesu”. Najczęściej cytowanym portalem został money.pl, rozgłośnią - Radio PIN, a telewizją - TVN 24 Biznes i Świat.

W styczniu br. najczęściej cytowanym medium regionalnym był „Dziennik Polski”. Na drugim miejscu znalazła się „Polska Gazeta Wrocławska”, a na trzecim - „Polska Dziennik Zachodni”.

Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 4805 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-31 stycznia 2014 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4893 razy (3181 razy w prasie, 849 w telewizji i 863 w radio). Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, TV Biznes, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie/RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których padały nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” najczęściej cytowana, wysoko Wirtualnemedia.pl

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Nie dziwie się, że cytowana - przekaz partii rządzącej trzeba znać a nikt tak nie dba o przekaz rządu jak ta gazeta.
odpowiedź
User
Rzzzz
Rzepa do piachu nawet na tym odcinku. Słuszny kierunek.
odpowiedź
User
joszko
Zal na to patrzeć, cóż dopiero komentować. Kraj ćwierćinteligentów!
odpowiedź