WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Agora wydawcą bezpłatnej miejskiej gazety „Pryvit" dla Ukraińców we Wrocławiu

Gorący temat

Canal+ i HBO pojawiły się w ofercie Player.pl

0

„Gazeta Wyborcza” ma już 110 tys. prenumerat cyfrowych. „Wpływ wydarzeń politycznych w kraju”

2017-10-23 A A A KOMENTARZE: 34 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Agora poinformowała, że „Gazeta Wyborcza” szybciej niż planowano, bo z kwartalnym wyprzedzeniem, osiągnęła poziom 110 tys. płatnych prenumerat cyfrowych. - Czynnikiem sukcesu jest rozwój kompetencji internetowych całej redakcji „Gazety Wyborczej” i zaangażowanie w proces pozyskiwania nowych subskrypcji - wyjaśnia Jerzy Bogdan Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Biura redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie Biura redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie

Agora zwraca uwagę na coraz lepszą monetyzacji treści wytwarzanych przez 22 redakcje lokalne, a także na skuteczność działań e-commerce prowadzonych na Wyborcza.pl oraz na Facebooku i za pośrednictwem wyszukiwarki Google - zarówno kampanii marketingowych, jak i wspieranych przed redakcję działań z zakresu „real time marketing”. Choć czynnikiem decydującym o rosnącej liczbie prenumerat cyfrowych ma być rozwój kompetencji internetowych całej redakcji „Gazety Wyborczej”, nie bez znaczenia - zdaniem wydawcy - pozostaje polityka krajowa.

- Duży wpływ na zwiększenie grona prenumeratorów cyfrowych „Gazety Wyborczej” miały także wydarzenia polityczne w kraju - tego lata odnotowywaliśmy znaczące wzrosty sprzedaży subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl w czasie protestów społecznych w lipcu br., które okazały się być dla nas tym, czym był tzw. "Trump bump" dla największych amerykańskich gazet po wyborach prezydenckich w 2016 r. Towarzyszące tym wydarzeniom emocje i potrzeba informacji wspierały decyzje o zakupach dłuższych prenumerat, dzięki czemu w szybkim tempie wzrósł udział rocznych subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl,, co jest kluczowe dla stabilizacji poziomu przychodów z prenumeraty cyfrowej - tłumaczy Danuta Breguła, szefowa strategii online „Gazety Wyborczej”.

- Nieustannie, niejako na nowo, poznajemy wartość dziennikarstwa w internecie i sprawnie przekuwamy tę wiedzę na konkretne decyzje wydawnicze i promocyjne, wzbogacając ofertę redakcyjną i docierając do nowych grup odbiorców, co istotne - także tych młodszych. Ogromne znaczenie w tym procesie ma wykorzystanie rozwiązań oferowanych przez narzędzia Big Data oraz analiza danych o zachowaniu i decyzjach naszych czytelników. To wszystko w ostatnich miesiącach wpłynęło na istotny wzrost przychodów ze sprzedaży cyfrowych treści „Gazety Wyborczej” - wyjaśnia Jerzy Bogdan Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Celem Agory w tym roku było podniesienie poziomu przychodów z prenumeraty cyfrowej, a także zwiększenie zaangażowania płacących czytelników i ich satysfakcji z zakupionej prenumeraty. - Dlatego cały czas doskonalimy nasze rozwiązania i wprowadzamy nowe udogodnienia przygotowane specjalne dla subskrybentów, jak np. możliwość zapisywania artykułów do przeczytania później, moderowana dyskusja, w której udział mogą brać tylko prenumeratorzy, czy opcja zarządzania odtwarzaniem dźwięku w dostępnych na stronie materiałach wideo dla komfortu czytania. Dodatkowo kilkaset najbardziej wyjątkowych artykułów w każdym miesiącu jest dostępnych jedynie dla prenumeratorów - dodaje Danuta Breguła.

Agora nie podaje, ile każdy ze 110 tys. użytkowników płaci przeciętnie za miesięczną subskrypcję. Oferta jest regularnie wspierana promocjami, m.in. znaczącymi obniżkami cen i promocjami typu "płacisz za jedną subskrypcję, drugą masz za pół ceny". W ramach obecnej promocji ("kup dostęp na trzy miesiące w cenie jednego") kwartalny dostęp do pakietu podstawowego kosztuje 19,90 zł (zamiast nominalnych 55 zł), a do pakietu rozszerzonego - 29,90 zł (zamiast 29,90 zł).

Według danych ZKDP w sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 101 828 egz., o 23,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Z kolei portal Wyborcza.pl w marcu br. zanotował 5,93 mln realnych użytkowników i 66,06 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1 mln realnych użytkowników i 2,24 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

W pierwszej połowie br. Agora zanotowała 583,7 mln zł wpływów ze sprzedaży i 5,4 mln zł straty netto.

W 2016 roku Agora zanotowała 1 198,4 mln zł przychodów (o 0,8 proc. więcej niż w 2015 r.) i 13,2 mln zł straty netto (wobec 15,3 mln zł zysku netto rok wcześniej). Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc., a z reklam - o 21,6 proc., natomiast wzrosły przychody w kinach Helios, internecie i firmy outdoorowej AMS.

Autor: łb

Wiecej informacji: Agora, Gazeta Wyborcza, paywall, prenumerata cyfrowa, Jerzy Bogdan Wójcik, Danuta Breguła

Komentarze (34) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia