„Gazeta Wyborcza” przystąpiła do sojuszu LENA podnoszącego standardy dziennikarstwa

„Gazeta Wyborcza” (Agora) przystąpiła do Leading European Newspaper Alliance, dzięki czemu będzie mogła współpracować z dziennikarzami z innych europejskich krajów. Czytelnicy „GW” będą mieli także dostęp do treści z innych tytułów zrzeszonych z tym sojuszem.

nb
nb
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” przystąpiła do sojuszu LENA podnoszącego standardy dziennikarstwa

Celem Leading European Newspaper Alliance ma być podnoszenie dziennikarskich standardów, łączenie pracy redakcyjnej nad ważnymi materiałami i promowanie wysokiej jakości dziennikarstwa w Europie.

Członkowie międzynarodowego klubu wspólnie tworzą i publikują materiały, dzięki międzynarodowej współpracy dziennikarzy. Redakcje udostępniają sobie wybrane artykuły, by mogli korzystać z nich także czytelnicy innych krajów. Wśród tekstów są m.in. wywiady, raporty i artykuły opiniotwórcze, napisane przez ekspertów, naukowców i osoby publiczne. Redakcje dzielą się także nowymi praktykami i rozwiązaniami w zakresie cyfryzacji, technologii i projektów internetowych. Treści z których będą mogli korzystać czytelnicy „GW” ukażą się w sekcji „Więcej świata” portalu Wyborcza.pl.

LENA organizuje również dwa razy w roku warsztaty dla przedstawicieli gazet członkowskich, które mają umożliwić im wymianę doświadczeń w zakresie kompetencji technologicznych i cyfrowych.

W 2017 r. „Gazeta Wyborcza” została partnerem francusko-niemieckiej telewizji Arte, niemieckiej telewizji RBB, europejskiego portalu newsowego EURACTIV i firmy Google oraz nawiązała współpracę z „The Wall Street Journal”. W ramach tego ostatniego procesu polscy czytelnicy mogą wykupić dostęp do cyfrowych treści „WSJ”, a na łamach „GW” i Wyborcza.pl publikowane są tłumaczenie wybranych artykułów z „WSJ”.

„Gazeta Wyborcza” to pierwsza redakcja z Polski, która dołączyła do grona założycieli LENA - są nimi „Die Welt”, „El País”, „La Repubblica”, „Le Figaro”, „Le Soir”, „Tages-Anzeiger” i „Tribune de Genève”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa