SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety 13 proc. mniej z reklam. Ostro w dół „DGP” i „Puls Biznesu”, tylko „SE” w górę (TOP 10)

W październiku br. dzienniki cennikowo zarobiły z reklam o 13,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadki przekraczające 25 proc. zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna”, „Puls Biznesu” i „Metro”, a wśród ogólnopolskich tytułów wzrost osiągnął tylko „Super Express”.

Cennikowe przychody reklamowe gazet (bez autopromocji) w październiku br. wyniosły 163,9 mln zł, o 25,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Oznacza to spadek o 13,5 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

To i tak mniejszy spadek niż obniżenie faktycznych wydatków reklamowych w dziennikach w trzech kwartałach br., które według szacunków Starlinka wyniosło aż 29,1 proc., do sumy 248,6 mln zł (zobacz szczegóły).

Sama Agora podała, że od stycznia do września br. wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” zmalały w skali roku o 31,3 proc., a bezpłatnego „Metra” - o 22,4 proc. (więcej na ten temat). Tymczasem w październiku cennikowe przychody z reklam „GW” były niższe niż przed rokiem o 19,9 proc., a „Metra” - o 25 proc.

>>> „Rzeczpospolita” traci najwięcej po trzech kwartałach, „Fakt” liderem

Równie duży spadek cennikowych wpływów reklamowych co „Metro” zanotowały w październiku „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Pierwszy tytuł zarobił o 28,5 proc., a drugi o 25,4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Przychody „Polski” (Polskapresse) zmalały w skali roku o 10,1 proc., „Faktu” - o 18,9 proc., a bezpłatnego „Naszego Miasta” (Polskapresse) - o 14,4 proc. Natomiast „Rzeczpospolita (Gremi Business Communication) zanotowała spadek o 3,8 proc.

W czołowej dziesiątce wzrosty cennikowych wpływów osiągnęły tylko regionalny „Głos Dziennik Pomorza” (Media Regionalne) oraz „Super Express” (Murator). Pierwszy tytuł zarobił aż o 36,7 proc. więcej niż przed rokiem, natomiast „SE” - o 8,5 proc. więcej.

>>> Maleje sprzedaż dzienników regionalnych i lokalnych, liderem „Dziennik Zachodni”

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

X.2013

X.2012

Gazeta Wyborcza

43 709 786 zł

54 547 281 zł

Polska

23 490 763 zł

26 131 961 zł

Fakt

17 887 873 zł

22 065 342 zł

Super Express

12 350 996 zł

11 377 557 zł

Rzeczpospolita

12 135 288 zł

12 617 879 zł

Metro

8 958 616 zł

11 951 413 zł

Dziennik Gazeta Prawna

6 171 035 zł

8 637 471 zł

Puls Biznesu

3 297 470 zł

4 417 493 zł

Głos Dziennik Pomorza

3 046 511 zł

2 227 944 zł

Nasze Miasto

3 028 540 zł

3 538 592 zł

monitorowane tytuły razem

163 912 213 zł

189 477 457 zł

 

Dołącz do dyskusji: Gazety 13 proc. mniej z reklam. Ostro w dół „DGP” i „Puls Biznesu”, tylko „SE” w górę (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
cytacik:
"Wydatki KPRM i ministerstw na ogłoszenia i komunikaty w środkach masowego przekazu w latach 2008 - 2012". Dane są porażające - do mediów z ministerstw w ciągu pięciu lat popłynęło 124 622 539 zł. Niestety, raport pokazuje dobitnie, że nie wszystkie media mogą liczyć na hojne granty z resortów.
Gazeta Wyborcza dostała ponad połowę (51,6 proc.) wszystkich pieniędzy wydanych przez ministerstwa rządu Donalda Tuska na ogłoszenia i reklamy w dziennikach ogólnopolskich w ostatnich pięciu latach.
odpowiedź
User
Zbee
Do analityk - GW to dobro narodowe i dlatego cały naród utrzymuję swoją gazetę. A tak na poważnie, to żadnego wstydu nie mają te .....
odpowiedź