SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety coraz mniej z reklam. „Rz” i „GW” w dół, „SE” mocno w górę

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o ponad 4 proc. niższe niż rok wcześniej. Największe spadki tych przychodów zanotowały „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”, za to duży wzrost osiągnął „Super Express”.

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w sierpniu gazety zarobiły z reklam - cennikowo i bez autopromocji - dokładnie 4,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji spadek przychodów reklamowych wyniósł 3,1 proc., ponieważ wydatki na autopromocję wzrosły o 12,1 proc.

>>> Dzienniki tracą, najbardziej „DGP” i „Rzeczpospolita”

Największe spadki cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotowały najważniejsze dzienniki opiniotwórcze: „Rzeczpospolita” (Presspublica) zarobiła z reklam 25,9 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Gazeta Wyborcza” (Agora) - 12,4 proc. mniej. W mniejszym stopniu zmniejszyły się przychody reklamowe „Polski” (Polskapresse) - o 6,8 proc., i „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,7 proc., a także regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) - o 7,4 proc., i darmowego „Echa Miasta” (Polskapresse) - o 3,6 proc.

>>> Sprzedaż dzienników regionalnych: ostro w dół „Gazeta Lubuska” i „Nowiny”

Z drugiej strony „Super Express” (Murator) cennikowo zarobił z reklam aż 56,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Mniejsze wzrosty przychodów reklamowych w skali roku zanotowały też „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 14,6 proc., bezpłatne „Metro” (Agora) - 14,4 proc., oraz regionalna „Gazeta Pomorska” - 7,5 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 VIII.2011VIII.2010
Gazeta Wyborcza42 060 061 zł48 009 601 zł
Polska20 442 378 zł21 943 772 zł
Fakt14 045 313 zł14 438 479 zł
Super Express8 957 705 zł5 737 572 zł
Metro7 241 549 zł6 332 383 zł
Rzeczpospolita6 596 757 zł8 904 348 zł
Dziennik Gazeta Prawna4 340 474 zł3 788 246 zł
Express Bydgoski3 107 013 zł3 355 001 zł
Gazeta Pomorska2 828 155 zł2 630 065 zł
Echo Miasta2 501 088 zł2 593 467 zł
monitorowane tytuły razem140 005 542 zł146 212 501 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją152 436 024 zł157 298 590 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja12 430 482 zł11 086 089 zł


 

Dołącz do dyskusji: Gazety coraz mniej z reklam. „Rz” i „GW” w dół, „SE” mocno w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl