Onet-RASP przed Wirtualną Polską, Interia.pl zwiększa przewagę nad Gazeta.pl (wyniki Gemius/PBI z lutego)

W lutym zdecydowana większość czołowych wydawców i serwisów internetowych zanotowała znacznie niższą odwiedzalność niż w styczniu. Niewielki wzrost osiągnęła natomiast Grupą Interia.pl, dzięki czemu zwiększyła przewagę zasięgową nad Grupą Gazeta.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje Google’a w lutym br. odwiedziło w Polsce 26,74 mln realnych użytkowników (czyli 95,7 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 6,87 mld odsłon - pokazuje badania Gemius/PBI.

Na kolejnych miejscach w rankingu najpopularniejszych wydawców są niezmiennie Facebook (22,1 mln użytkowników i 3,87 mld odsłon), Grupa Onet-RASP (21,44 mln użytkowników i 2,99 mld odsłon) oraz Wirtualna Polska (21,06 mln użytkowników i 3,7 mld odsłon).

Zdecydowana większość wydawców zanotowała spadki zasięgu w skali miesiąca – Grupa OLX straciła 1,19 mln użytkowników. Jedynie Grupa Interia.pl utrzymała zasięg z poprzedniego miesiąca.

Łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 28 mln, z czego 24,3 mln przeglądały sieć na komputerach, a 22,1 mln - na smartfonach i tabletach.

grafika

Wśród serwisów wzrosty osiągnęły Interia.pl (o 112,2 tys. użytkowników), Money.pl (o 81 tys.) i otoMoto.pl (o 99,5 tys.).

Natomiast OLX.pl stracił 1,47 mln użytkowników, a Facebook - 976,4 tys.

grafika

Na komputerach Wirtualna Polska wyprzedza Grupę Onet-RASP - zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i odsłon. Wyższy zasięg od obu wydawców ma YouTube.

grafika

Wśród serwisów YouTube zanotował nieznacznie większy zasięg od Facebooka, ale ponad dwa razy mniej odsłon.

Z kolei Onet.pl wyprzedza pod względem zasięgu Allegro i WP.pl, ale ten ostatni portal miał prawie dwa razy więcej odsłon od konkurentów.

grafika

W internecie mobilnym Grupa Onet-RASP zanotowała więcej użytkowników i odsłon od Wirtualnej Polski.

Facebook stracił w skali miesiąca aż 1,87 mln użytkowników i został wyprzedzony przez Grupę Interia.pl.

grafika

Wśród serwisów najwięcej straciły z miesiąca na miesiąc Google.pl (1,04 mln użytkowników), Facebook (1,87 mln) i OLX.pl (2,07 mln).

Z kolei YouTube zyskał 446,3 tys. użytkowników, a Interia.pl - 138,2 tys.

grafika

Aplikacja Dysk Google zanotowała aż o 2,19 mln użytkowników mniej niż w styczniu. Po ponad milion użytkowników straciły natomiast YouTube, Mapy, Messenger, Facebook i Kiosk Google Play.

grafika

Liczebność próby: N=144 959. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2017r. i badania Maluchy z 2016r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]