Onet-RASP przed Wirtualną Polską, Interia.pl zwiększa przewagę nad Gazeta.pl (wyniki Gemius/PBI z lutego)

W lutym zdecydowana większość czołowych wydawców i serwisów internetowych zanotowała znacznie niższą odwiedzalność niż w styczniu. Niewielki wzrost osiągnęła natomiast Grupą Interia.pl, dzięki czemu zwiększyła przewagę zasięgową nad Grupą Gazeta.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje Google’a w lutym br. odwiedziło w Polsce 26,74 mln realnych użytkowników (czyli 95,7 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 6,87 mld odsłon - pokazuje badania Gemius/PBI.

Na kolejnych miejscach w rankingu najpopularniejszych wydawców są niezmiennie Facebook (22,1 mln użytkowników i 3,87 mld odsłon), Grupa Onet-RASP (21,44 mln użytkowników i 2,99 mld odsłon) oraz Wirtualna Polska (21,06 mln użytkowników i 3,7 mld odsłon).

Zdecydowana większość wydawców zanotowała spadki zasięgu w skali miesiąca – Grupa OLX straciła 1,19 mln użytkowników. Jedynie Grupa Interia.pl utrzymała zasięg z poprzedniego miesiąca.

Łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 28 mln, z czego 24,3 mln przeglądały sieć na komputerach, a 22,1 mln - na smartfonach i tabletach.

grafika

Wśród serwisów wzrosty osiągnęły Interia.pl (o 112,2 tys. użytkowników), Money.pl (o 81 tys.) i otoMoto.pl (o 99,5 tys.).

Natomiast OLX.pl stracił 1,47 mln użytkowników, a Facebook - 976,4 tys.

grafika

Na komputerach Wirtualna Polska wyprzedza Grupę Onet-RASP - zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i odsłon. Wyższy zasięg od obu wydawców ma YouTube.

grafika

Wśród serwisów YouTube zanotował nieznacznie większy zasięg od Facebooka, ale ponad dwa razy mniej odsłon.

Z kolei Onet.pl wyprzedza pod względem zasięgu Allegro i WP.pl, ale ten ostatni portal miał prawie dwa razy więcej odsłon od konkurentów.

grafika

W internecie mobilnym Grupa Onet-RASP zanotowała więcej użytkowników i odsłon od Wirtualnej Polski.

Facebook stracił w skali miesiąca aż 1,87 mln użytkowników i został wyprzedzony przez Grupę Interia.pl.

grafika

Wśród serwisów najwięcej straciły z miesiąca na miesiąc Google.pl (1,04 mln użytkowników), Facebook (1,87 mln) i OLX.pl (2,07 mln).

Z kolei YouTube zyskał 446,3 tys. użytkowników, a Interia.pl - 138,2 tys.

grafika

Aplikacja Dysk Google zanotowała aż o 2,19 mln użytkowników mniej niż w styczniu. Po ponad milion użytkowników straciły natomiast YouTube, Mapy, Messenger, Facebook i Kiosk Google Play.

grafika

Liczebność próby: N=144 959. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2017r. i badania Maluchy z 2016r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"