Akcja spotu tabletek Neosine dzieje się w biurze. Pojawia się w nim stwierdzenie, że „o tym, czy rozwinie się przeziębienie lub grypa decyduje pierwsze 48 godzin od zainfekowania wirusem. Jeśli zastosujesz w tym czasie Neosine, powstrzymasz namnażanie wirusa i nie dopuścisz do rozwoju choroby”.
Według Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego odbiorca reklamy otrzymuje ze spotu informację, że przyjęcie leku w ciągu 48 godzin po infekcji wirusem chroni organizm przed rozwinięciem się grypy i przeziębienia. I właśnie to według Inspektoratu jest wprowadzaniem w błąd, ponieważ z zapisów zawartych w Charakterystyce Produktu Leczniczego wynika, że Neosine powinno być stosowane wspomagająco u osób z obniżoną odpornością, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych.
GIF uznał, że reklama ta narusza ustawę Prawo Farmaceutyczne, bo nie prezentuje produktu obiektywnie, nie informuje o jego racjonalnym stosowaniu, a przez to wprowadza błąd. Poza tym, jak wskazał GIF, reklama nie może zapewniać, że przyjmowanie leku gwarantuje właściwy skutek - a sugerować może to hasło „powstrzymasz namnażanie wirusa i nie dopuścisz do rozwoju choroby”.

Aflofarm nie zgodził się z zarzutami GIF, poinformował Inspektorat, że zdecydował o wstrzymaniu emisji reklam. Departament Monitoringu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przekazał jednak instytucji wykaz emisji zakwestionowanej reklamy Neosine w okresie od 19 do 30 stycznia br. Aflofarm wprowadził w spocie nieznaczne zmiany - słowa „przeziębienie” i „grypa” zastąpiono słowem „infekcja”. To jednak nie przekonało GIF i ten swoje stanowisko podtrzymał, nakazując natychmiastowe zaprzestanie emisji reklam Neosine.
Dodatkowo zażądał od Aflofarmu zamieszczenia w prime time na antenach TTV, TV Puls i TVP1 sprostowania błędnej reklamy poprzez zamieszczenie komunikatu: „„W związku z decyzją Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia 8 marca 2016 roku (…) nakazującą spółce Aflofarm Farmacja Polska sp. z o.o. Z siedzibą w Pabianicach natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy audiowizualnej produktu leczniczego Neosine tabletki (wersja „biuro”) kierowanej do publicznej wiadomości w formie spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych, Spółka Aflofarm Farmacja Polska jako podmiot odpowiedzialny dla produktu leczniczego Neosine tabletki informuje, że zgodnie z zapisem w Charakterystyce Produktu Leczniczego produkt leczniczy Neosine należy stosować wspomagająco u osób o obniżonej odporności, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych”.

We wtorek wieczorem nie było już żadnego spotu promującego Neosine na YouTube. Autorem wszystkich kreacji reklam Neosine, podobnie jak i innych produktów Aflofarmu, jest dział marketingu tej firmy.
Przypomnijmy, że w poniedziałek GIF nakazał wstrzymanie emisji reklam syropu dla dzieci Neosine.











