SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

GIF zakazuje emisji reklamy przekonującej, że Voltaren Max jest lepszy od tabletek przeciwbólowych

Koncern GlaxoSmithKline Consumer Healthcare musi wstrzymać emisję reklamy preparatu Voltaren Max po tym, jak Główny Inspektor Farmaceutyczny uznał, że jest niezgodna z prawem, bo sugeruje, że lepszy od tabletek na leczenie bólu zwyrodnieniowego jest właśnie żel Voltaren Max.

Bohaterami zakwestionowanej przez GIF reklamy telewizyjnej są Halina i pewien mężczyzna. Mężczyzna skarży się na bolący staw kolanowy i mówi, że musi zażywać tabletki. Kobieta przekonuje go, że te działają wolniej bo najpierw trafiają do żołądka, tymczasem żel Voltaren Max działa od razu, bo jest stosowany miejscowo  - bezpośrednio tam, gdzie jest źródło bólu i do tego przez 12 godzin.

Według Głównego Inspektora Farmaceutycznego widz po obejrzeniu tej reklamy może odstawić stosowane dotychczas tabletki, które zalecił mu lekarz i zastąpić je żelem Voltaren Max. GIF uzasadnił, że żadna reklama produktu leczniczego nie może zawierać treści zapewniających, że przyjmowane określonego preparatu gwarantuje właściwy skutek lub że skutek jego stosowania jest taki sam bądź lepszy od stosowania innych środków.

Przedstawiciele GSK nie zgodzili się z tą argumentacją. Tłumacyli, że reklama nie namawia do zmiany stosowanego dotychczas leczenia na żel Voltaren Max ani że nie sugeruje, że reklamowany produkt działa dłużej niż inne środki. Ponadto zwrócili uwagę, że emisja tej reklamy została już zakończona.

Uzasadnili, że reklama w żaden sposób nie kwestionuje działania innych środków ani też wprost czy pośrednio nie proponuje pacjentom zamiany tabletek na żel Voltaren Max. Według GSK za zachętę nie można uznać słów „Niech się Pan przekona”, które padają z ust kobiety, bo jest to popularne hasło reklamowe, które nie odnosi się w żaden sposób do skuteczności działania produktu, nie daje żadnej gwarancji  osiągnięcia skutku ani tym bardziej nie zachęca do ostawienia innych produktów leczniczych czy zmiany sposobu leczenia. Wręcz przeciwnie - zdaniem GSK spot zachęca do skontaktowania się z lekarzem i zasięgnięcia porady w kwestii stosowania reklamowanego żelu.

Po pierwszych uwagach GIF koncern zmodyfikował reklamę. Zmiana polegała m.in. na tym, że hasło „Niech się Pan przekona” zastąpiono słowami „Proszę spróbować”.

Główny Inspektor Farmaceutyczny stwierdził jednak, że wprowadzone modyfikacje nie zmieniły przekazu, a odbiorcy reklamy nadal otrzymują informacje, że żel Voltaren Max może być skuteczniejszy niż stosowane dotychczas tabletki. Dlatego też nakazał wstrzymanie spotu, uznając że narusza ona przepisy Prawa Farmaceutycznego.

Dołącz do dyskusji: GIF zakazuje emisji reklamy przekonującej, że Voltaren Max jest lepszy od tabletek przeciwbólowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl