WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Żądza pieniądza organizatorów zabija festiwal reklamowy Cannes Lions (opinie)

Gorący temat

Edyta Sadowska odchodzi z Grupy Onet-RASP, Marcin Biegluk szefem portfolio prasowego

27

Golden Drum festiwalem kreatywnych Słowian (relacja Havas Media Group)

2017-10-19 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Prace zgłoszone do konkursu reklamowego Golden Drum są nie tylko na świadomym poziomie, ale także bardzo dobrze wpasowują się w aspekty kulturowe i społeczne naszego regionu. Kraje byłego bloku wschodniego mają w dalszym ciągu bardzo podobne podłoże historyczne, ekonomiczne i społeczne oraz borykają się z podobnymi problemami, co także wpływa na kształt reklamy i jej zbieżność - pierwszy dzień festiwalu Golden Drum relacjonuje dla Wirtualnemedia.pl Michał Zawadzki, online communication manager z Havas Media Group.

Golden Drum festiwalem kreatywnych Słowian (relacja Havas Media Group)

W środę rozpoczął się w stolicy Słowenii Festiwal Golden Drum, podczas którego zmierzą się w rywalizacji o nagrody najciekawsze projekty kreatywne z Europy Środkowo-Wschodniej. Jednak Festiwal to nie tylko świetne zgłoszenia konkursowe, to także prezentacje liderów świata reklamy z całego globu oraz spotkania i wymiana doświadczeń między specjalistami.

To co wyróżnia sam Golden Drum to miejsce i przedstawiciele z branży, którzy na niego zjeżdżają. Lublana, która przejęła organizację imprezy od nadmorskiego Portoroża to jedna z najmniejszych, ale również wiodących stolic byłego Bloku Wschodniego. Po rozpadzie Jugosławii stała się wzorem dla tej części Europy jeżeli chodzi o dążenie do zachodnich standardów. Zarówno pod kątem wartości społecznych, ekonomicznych, ale także np. architektonicznych, co jest niezmiernie istotne w kontekście reklamy zewnętrznej (który to temat np. w Polsce jest na razie w fazie raczkującej).


Smok, symbol Lublany oraz Festiwalu Golden Drum

Drugi aspekt to ludzie. Na Golden Drum spotykają się specjaliści z wszystkich rynków Europy Środkowej oraz Bałkanów. Festiwal wyróżnia się tym, że równie często słychać na nim angielski co np. serbsko-chorwacki czy rosyjski. Owszem prezentacje są po angielsku, ale w kuluarach ludzie bardzo często przechodzą na ty, mówiąc w lokalnych językach, to także pokazuje jak blisko współdziałają te rynki.

Prace zgłoszone w konkursie są nie tylko na świadomym poziomie, ale także bardzo dobrze wpasowują się w aspekty kulturowe i społeczne naszego regionu. Dlatego też tak łatwo jest je adoptować na inne rynki. Co by nie mówić, kraje byłego bloku wschodniego mają w dalszym ciągu bardzo podobne podłoże historyczne, ekonomiczne i społeczne oraz borykają się z podobnymi problemami, co także wpływa na kształt reklamy i jej zbieżność czy to w Polsce, Słowenii czy też w Bułgarii.

Podsumowując zaś pierwszy dzień Festiwalu. Impreza rozkręca się, sala główna i kuluary wypełniają się z godziny na godzinę. Pierwsze prezentacje za nami. Po ciekawej i rozpoczynającej Festiwal prezentacji przedstawicielki rumuńskiego McCanna przeszliśmy przez bardzo ogólnikową i nierówną prelekcję serbskich przedstawicieli z Vice nt. millenialsów, po czym mogliśmy się raczyć naprawdę pięknymi kreacjami stworzonymi przez londyńską agencję Moth Studio.

Najciekawszy element programu został jednak na koniec, gdy przebojowy Alemsah Ozturk z tureckiego Greya w przebojowy sposób przedstawił bardzo ciekawe pomysły na rozwój i pozytywne funkcjonowanie agencji reklamowych. Na pewno w kolejnych dniach będzie tylko ciekawiej!

Autor: bg

Wiecej informacji: Golden Drum, festiwal reklamowy

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia