Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w styczniu br. serwisy Google odwiedziło 19,48 mln polskich internautów, o 640 tys. więcej niż w grudniu ub.r., a o 2,6 mln więcej niż rok wcześniej. To rekordowa liczba użytkowników tych witryn w naszym kraju.
Facebook przyciągnął w styczniu 16,14 mln polskich internautów. Tym samym portal po raz pierwszy przekroczył u nas poziom 16 mln użytkowników, a w porównaniu ze styczniem ub.r. zyskał ich 2,4 mln.
O 100 tys. real users mniej niż YouTube - i zarazem o tyle samo mniej niż miesiąc wcześniej - miały strony Allegro i GG (przed rokiem były jeszcze klasyfikowane oddzielnie).
Z kolei YouTube zanotował w styczniu 15,5 mln polskich użytkowników, o 585 tys. więcej niż w grudniu ub.r. i o 2,9 mln więcej niż w styczniu ub.r.
Wśród rodzimych portali, które w odróżnieniu od zagranicznych w większości są objęte audytem site-centric, liderem są serwisy Allegro i GG, które w styczniu miały o 1,1 mln użytkowników więcej niż zajmujące drugie miejsce witryny Onetu i RASP. Strony z obu tych grup przed rokiem były klasyfikowane osobno.

Wirtualna Polska zyskała 1,2 mln real users w porównaniu ze styczniem ub.r. (wtedy była jeszcze liczona ze stronami Orange Polska). Liczba użytkowników serwisów Gazeta.pl wzrosła w skali roku o 740 tys., a stron Interii (nadal liczonych wspólnie z Chomikuj.pl) - o 960 tys.
Strony Polskapresse i Mediów Regionalnych zyskały w skali miesiąca 547 tys. real users (przed rokiem były klasyfikowane oddzielnie) i wyprzedziły serwisy Grupy o2, które zanotowały wzrost o 185 tys.
Pozostałe wyniki na kolejnych stronach
Adres Google.pl odwiedziło o 2,6 mln polskich internautów więcej niż rok wcześniej, a Google.com - o 1,7 mln więcej.
Wzrosty w skali roku zanotowały zresztą wszystkie serwisy z czołowej dwudziestki z wyjątkiem NK.pl, która zanotowała o 915 tys. użytkowników mniej i przesunęła się o dwa miejsca w dół.

Serwisy Allegro i GG zanotowały 4,39 mld odsłon krajowych, o 239 mln więcej niż miesiąc wcześniej (to wzrost o 5,7 proc.), a witryny Onetu i RASP - 2,9 mld, o 399 mln więcej (w górę o 16 proc.). W styczniu ub.r. strony tworzące obie grupy były klasyfikowane oddzielnie. Przy czym same serwisy Grupy Allegro miały wtedy więcej odsłon - nieco ponad 5 mld.
Strony Wirtualnej Polski straciły w skali roku 118 mln odsłon, witryny Interii - 229 mln, serwisy Gazeta.pl - 376 mln, a strony Grupy o2 - 194 mln.
Na stronach Onetu i RASP przeciętny internauta spędził o 52 minuty mniej niż w serwisach Onetu w styczniu ub.r., a na stronach Wirtualnej Polski - o półtorej godziny mniej niż rok wcześniej na witrynach WP i Orange.
Spore spadki pod tym względem zanotowały też kolejne czołowe portale. Stosunkowo najwięcej straciły serwisy Grupy o2, dla których czas przypadający na średniego użytkownika zmalał w skali roku z 3 godzin i 18 minut do godziny i 37 minut.

Windows Media Player zanotował o 45 tys. uruchomionych aplikacji więcej niż rok wcześniej, a Skype - aż o 1,4 mln więcej. Za to komunikator GG stracił aż 2,6 mln uruchomionych aplikacji, Winamp - 1,1 mln, a Ipla - 270 tys.
Liczebność próby: N= 13 446. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
Legenda:*liczba użytkowników (Real Users) -liczba internautów w wybranej grupie celowej, którzy w danym miesiącu odwiedzili analizowaną stronę www.**zasięg - stosunek liczby internautów w wybranej grupie celowej, którzy odwiedzili dany serwis do liczby wszystkich użytkowników internetu w tej grupie.***audyt site-centric - w przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych. W związku z tym Polskie Badania Internetu i Gemius zachęcają właścicieli witryn internetowych do poddania swoich witryn audytowi, a w przypadku cytowania wyników dla poszczególnych witryn -zamieszczania informacji, czy dana witryna jest objęta audytem site-centric.**** Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną - „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - „Uruchomione aplikacje (%)”.











