WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

European Media Holding sprzedała firmom Świderskiego, Brańskiego i Sieroty 3,4 mln akcji Wirtualnej Polski za 177,1 mln zł

Strony Google z 9,2 mld odsłon, Grupa Onet-RASP przed Wirtualną Polską (badanie Gemius/PBI ze stycznia 2017 r.)

2017-02-13 A A A KOMENTARZE: 5 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Zdecydowanie najpopularniejszym wydawcą internetowym w Polsce jest niezmiennie Google, wyprzedzający Facebooka. W skali miesiąca Grupa Onet-RASP utrzymała przewagę nad Grupą Wirtualna Polska w liczbie użytkowników i zmniejszyła stratę w liczbie odsłon.

Strony Google z 9,2 mld odsłon, Grupa Onet-RASP przed Wirtualną Polską (badanie Gemius/PBI ze stycznia 2017 r.)

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 26,32 mln realnych użytkowników, czyli 96,2 proc. wszystkich polskich internautów, którzy wykonali tam 9,21 mln odsłon. Grupa Google wyprzedza Facebooka o 3,58 mln realnych użytkowników i 3,55 mld odsłon.

Poziom 20 mln użytkowników przekroczyły jeszcze Grupa Onet-RASP (21,38 mln), Grupa Wirtualna Polska (21,15 mln) i YouTube (20,34 mln), a poziom 3 mld odsłon - Grupa Onet-RASP (3,25 mld) i Grupa WP (3,27 mld).

Grupa Onet-RASP utrzymuje przewagę nad Grupą WP w liczbie użytkowników - w minionym miesiącu różnica wynosiła 228,7 tys. Ponadto zmniejszyła stratę do bezpośredniego konkurenta w liczbie odsłon - w grudniu ub.r. wynosiła ona 350 mln, a w styczniu br. - 20,6 mln. Grupa WP w listopadzie ub.r. zaczęła wprowadzać w swoich serwisach mobilnych jednoodsłonowe galerie zdjęć, zaznaczając, że może to spowodować spadek łącznej liczby odsłon o ok. 10 proc.

W minionym miesiącu całkowitą liczbę polskich internautów oszacowano na 27,3 mln, w tym 23,3 mln przeglądających sieć na komputerach, a 20,4 mln - na smartfonach i tabletach.

Google.pl zanotowało w zeszłym miesiącu 25,85 mln realnych użytkowników i 8,21 mld odsłon, a Google.com - 18,98 mln użytkowników i 858,6 mln odsłon.

Onet.pl miał zarówno więcej użytkowników niż WP.pl (17,81 mln wobec 14,62 mln), jak też odsłon (2,19 mld wobec 2,06 mld).

Tylko na komputerach Grupa Google przy prawie 4 mln realnych użytkowników więcej od Facebooka (2,55 mln wobec 18,56 mln) miał ponad trzy razy więcej odsłon (6,11 mld wobec 2,4 mld).

Grupa Wirtualna Polska miała o 354,4 tys. użytkowników i 319,2 mln odsłon więcej niż Grupa Onet-RASP

Autor: Tomasz Wojtas

Wiecej informacji: Gemius/PBI, Google, Grupa Onet-RASP, Wirtualna Polska

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia