Strony Google w sierpniu br. zanotowały 20,469 tys. polskich użytkowników (real users), o 66,1 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Tym samym kolejny miesiąc z rzędu osiągnął rekordową liczbę odwiedzających. W skali roku zyskały aż 1,68 mln użytkowników.
Z Facebooka skorzystało o 109,6 tys. polskich internautów mniej niż miesiąc wcześniej, a z YouTube’a - o 51,9 tys. więcej. Oba portale w skali roku zanotowały duże wzrosty: Facebook zyskał 1,54 mln użytkowników, a YouTube - 1,41 mln.

Strony największych polskich wydawców, objęte audytem site-centric, zanotowały spore spadki liczby użytkowników w skali miesiąca. Serwisy Allegro i GG straciły 110,2 tys. odwiedzających, Onetu i RASP - 215,6 tys., Grupy Wirtualna Polska - 115,5 tys., Gazeta.pl - 217,6 tys., a Interii - 302,4 tys.
Przy czym w skali roku o ile Allegro i GG zanotowało spadek o 563,2 tys. użytkowników, o tyle Gazeta.pl zyskała 379,4 tys. użytkowników, a Interia - 471,3 tys. Przed rokiem strony Onetu i RASP były jeszcze klasyfikowane osobno, tak samo jak witryny Wirtualnej Polski i Grupy o2.

Adres Google.pl zyskał w skali miesiąca 75,7 tys. polskich użytkowników, a Google.com stracił 366,5 tys. Rok do roku oba osiągnęły duże wzrosty, odpowiednio o 1,84 mln i 1,16 mln.
Onet.pl miał o 246,8 tys. odwiedzających mniej niż przed miesiącem, Gazeta.pl - o 272,2 tys. mniej, a Interia.pl - o 265 tys. mniej. Przy czym ten pierwszy portal w skali roku zyskał 444,4 tys. użytkowników.

Na drugiej podstronie dane dotyczące liczby odsłon i wyniki aplikacji
Strony Allegro i GG zanotowały o 625,71 mln odsłon więcej niż w lipcu (co oznacza wzrost o 17,7 proc.), witryny Onetu i RASP - o 45,47 mln więcej (1,7 proc. w górę), a Filmweb - o 32,34 mln więcej (15,6 proc. w górę). Wszystkie te portale korzystają z nowej definicji odsłony, która została wprowadzona w Megapanelu od wyników za czerwiec (więcej na ten temat).
Za to strony Grupy Wirtualna Polska straciły w skali miesiąca 66,92 mln odsłon (1,7 proc. w dół), serwisy Interii - 18,16 mln (spadek o 1,9 proc.), a strony Gazeta.pl - 9,36 mln (1,2 proc. w dół).

Windows Media Player w skali miesiąca stracił 69,2 tys. uruchomionych aplikacji, a w skali roku - 806,2 tys., natomiast Skype zyskał, odpowiednio, 71,5 tys. i 80,7 tys.
Z kolei GG zanotowało o 32,3 tys. uruchomionych aplikacji mniej niż przed miesiącem i aż o 2,72 mln mniej niż przed rokiem. Natomiast Ipla straciła, odpowiednio, 19,6 tys. i 498,3 tys. uruchomionych aplikacji.

Liczebność próby: N=11 905. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











