SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google rozpocznie kampanię antydezinformacyjną przed wyborami do Parlamentu Europejskiego

Google przygotowuje się do rozpoczęcia kampanii przeciwdziałającej dezinformacji w pięciu krajach Unii Europejskiej. Działania ruszą w marcu w związku z wyborami parlamentarnymi w UE w czerwcu. 

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W czerwcu obywatele UE wybiorą nowy Parlament Europejski, który uchwali polityki i przepisy w regionie. Prawodawcy obawiają się, że rozpowszechnianie dezinformacji w internecie może wpłynąć na wyborców - informuje Reuters.

Francja, Polska i Niemcy oskarżyły w poniedziałek 12 lutego Rosję o utworzenie rozbudowanej sieci stron internetowych w celu szerzenia prorosyjskiej propagandy.

Europejski akt prawny o usługach cyfrowych, który wchodzi w życie w tym tygodniu, będzie wymagał od bardzo dużych platform internetowych i wyszukiwarek podjęcia większych wysiłków w celu zwalczania nielegalnych treści i zagrożeń dla bezpieczeństwa publicznego.

Od marca wewnętrzna jednostka Google Jigsaw, która zajmuje się zwalczaniem zagrożeń dla społeczeństw, będzie wyświetlać serię animowanych reklam na platformach takich jak TikTok i YouTube w pięciu krajach UE: Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech i Polsce.

Opierając się na poprzednich kampaniach, które firma testowała w Niemczech i Europie Środkowej, Jigsaw stwierdziła, że ​​nowy projekt daje szansę dotarcia do obywateli w krajach o największej liczbie wyborców w UE, wykorzystując lokalną wiedzę firmy w tych regionach.

W reklamach będą wykorzystywane tzw. techniki „prebunkingu”, opracowane we współpracy z badaczami z uniwersytetów w Cambridge i Bristolu, mające na celu pomóc widzom w identyfikacji treści manipulacyjnych przed ich zetknięciem się z nimi.

Widzowie oglądający reklamy w YouTube zostaną poproszeni o wypełnienie krótkiego kwestionariusza wielokrotnego wyboru, którego zadaniem będzie sprawdzenie, czego dowiedzieli się o dezinformacji.

„Spędziliśmy mnóstwo czasu na naprawdę spolaryzowanych debatach. Stawką jest nasza demokracja, a temperatura staje się coraz wyższa” – powiedziała Beth Goldberg, kierownik ds. badań w Jigsaw.

„Prebunking to jedyna technika, przynajmniej którą widziałam, która działa równie skutecznie we wszystkich obszarach politycznych” – dodała Goldberg.

Dodała, że ​​inne środki kontroli dezinformacji, takie jak sprawdzanie faktów, mogą pogłębiać polaryzację, ponieważ pojawiają się po tym, jak informacje już się rozprzestrzeniły.

W zeszłym miesiącu dochodzenie przeprowadzone przez ESDZ (Służbę Działań Zewnętrznych Unii Europejskiej) ujawniło 750 przypadków celowego rozpowszechniania wprowadzających w błąd informacji przez podmioty zagraniczne, z których wiele wyraziło poparcie dla inwazji Rosji na Ukrainę.

Jak podała firma, reklamy Jigsawa zostaną przetłumaczone na wszystkie 24 języki urzędowe UE.

Kampania będzie trwać co najmniej miesiąc, z możliwością jej przedłużenia w zależności od zasięgu i efektywności. Oczekuje się, że wyniki kampanii, w tym odpowiedzi na ankiety i liczba osób, do których udało się dotrzeć, zostaną opublikowane latem 2024 r.

Dołącz do dyskusji: Google rozpocznie kampanię antydezinformacyjną przed wyborami do Parlamentu Europejskiego

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yzy
Dziekujemy Google za to, ze chce mowic nam, co mamy myslec. Bo smodzielne myslenie jest rzykowne, lepiej, zeby wielkie corpo robilo to za nas
odpowiedź