Google kontroluje 12 proc. globalnych wydatków reklamowych, Facebook z najszybszym wzrostem

Koncern Alphabet, do którego należy Google, jest obecnie największym na świecie podmiotem na globalnym rynku reklamowym. Z kolei w reklamie internetowej 65 proc. wydatków trafia do pięciu podmiotów: Google’a, Facebooka, Baidu, Yahoo i Microsoftu - wynika z najnowszego raportu agencji Zenith Media.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Google kontroluje 12 proc. globalnych wydatków reklamowych, Facebook z najszybszym wzrostem
fot. Shutterstock.com

Według raportu Alphabet kontroluje obecnie 12 proc. wszystkich globalnych wydatków marketingowych na media - większość pochodzi ze sprzedaży reklam w sieci Google (w AdWords i Google Display Network) oraz na YouTube. Przychody koncernu z reklam w Stanach Zjednoczonych wyniosły w ostatnim roku 60 mld dolarów -  i były wyższe o 166 proc. od wyniku drugiej w tym zestawieniu firmy The Walt Disney Company. Dla porównania, przychody samego Google były o 136 proc. większe niż przychody Disneya. Całkowite przychody reklamowe Alphabet wzrosły w skali roku o 17 proc.

Pierwszą piątkę właścicieli mediów w raporcie Zenit Media „Top 30 Global Media Owners” uzupełniają Comcast, Twentieth Century Fox i Facebook.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/alphabet-przychod-i-zysk-google-w-gore-pozostale-marki-z-duza-strata ##

Pięciu internetowych graczy, czyli Google, Facebook, Baidu, Yahoo i Microsoft generują łącznie 19 proc. wszystkich globalnych budżetów reklamowych. Firmy te ponadto odpowiadają za 65 proc. przychodów reklamowych w internecie na całym świecie.Według Zenith, wydatki na reklamę internetową rosną średnio o 18 proc. rocznie od pięciu lat.

Najszybciej rozwijającą się firmą w raporcie Zenith Media jest Facebook, który w zestawieniu tym awansował z miejsca 10. w roku ub. na miejsce piąte w roku bieżącym. Jego przychody reklamowe wzrosły w skali roku o 65 proc. Drugą najszybciej rozwijającą się firmą jest chińska firma internetowa Baidu - jej przychody wzrosły rok do roku o 52 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/3-2-proc-wiecej-na-reklamy-w-polsce-telewizja-linearna-przegrywa-z-wideo-internetowym-spadki-w-sektorze-finansowym-analiza ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"