SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google najcenniejszą marką świata, wyprzedziło Apple. Facebook w górę

Google wyprzedziło Apple, stając się najcenniejszą marka świata w dziewiątej edycji dorocznego badania BrandZ Top 100 realizowanego przez firmę Millward Brown.

Wartość marki Google wynosi obecnie 159 mld USD, co oznacza wzrost o 40 proc. rok do roku. Po trzech latach na szczycie Apple spadło na drugie miejsce wskutek 20-proc. obniżenia wartości swojej marki do poziomu 148 mld USD. Trzecią pozycję utrzymał IBM, z wartością marki na poziomie 108 mld USD.

NAJCENNIEJSZE MARKI ŚWIATA W RANKINGU BRANDZ 2014 - TOP 10

Miejsce w 2014 r.

Marka

Kategoria

Wartość marki w 2014 r. (mln USD)

Zmiana wartości marki

Miejsce w 2013 r.

1

Google

Technologia

158 843

40%

2

2

Apple

Technologia

147 880

-20%

1

3

IBM

Technologia

107 541

-4%

3

4

Microsoft

Technologia

90 185

29%

7

5

McDonald's

Restauracje typu fast food

85 706

-5%

4

6

Coca-Cola

Napoje bezalkoholowe

80 683

3%

5

7

Visa

Karty kredytowe

79 197

41%

9

8

AT&T

Telekomunikacja

77 883

3%

6

9

Marlboro

Branża tytoniowa

67 341

-3%

8

10

Amazon

Handel detaliczny

64 255

41%

14


Kategoria o najszybszym wzroście to odzież. Marki odzieżowe z pierwszej dziesiątki zyskały na wartości o 29 proc., rosnąc do niemal 100 mld USD w tym roku i wyprzedzając kategorie "motoryzacja" (do góry o 17 proc.) oraz "Handel detaliczny" (wzrost o 16 proc.). Marki takie jak Uniqlo, Nike czy Adidas odnotowały dwucyfrowe wzrosty wycen.

>>> BrandZ Top 100 - dane za rok 2013

Marki z branży technologicznej nie tylko zajmują cztery najwyższe pozycje, lecz wiele z nich odnotowało największy wzrost w tegorocznym rankingu. Najszybciej w tym roku rosła chińska marka internetowa Tencent, odnotowując skok o 97 proc., do 54 mld USD (miejsce 14.), a za nią uplasował się Facebook ze wzrostem o 68 proc. do 36 mld USD (miejsce 21.). Wśród nowych marek w rankingu znalazły się także Twitter (71., 14 mld USD) i LinkedIn (78., 12 mld USD). Spółki technologiczne odpowiadają łącznie za 29 proc. całkowitej wartości rankingu BrandZ Top 100.


Analiza rankingu BrandZ z ostatnich 9 lat z punktu widzenia "portfela akcji" wskazuje, że jego wyniki są bardzo korzystne w porównaniu z indeksem rynkowym S&P500 obejmującym większą liczbę spółek. Wartość spółek zaliczanych do indeksu S&P500 wzrosła w analizowanym okresie o 44,7 proc., a wartość portfela BrandZ - o 81,1 proc.


Łączna wartość marek z rankingu Top 100 niemal podwoiła się od czasów pierwszego zestawienia opracowanego w 2006 r. Obecnie pierwsza setka warta jest 2,9 biliona USD, co oznacza wzrost o 49 proc. w stosunku do wyceny z 2008 roku.

>>> BrandZ Top 100 - dane za rok 2012

Najsilniej reprezentowanym krajem nadal są Chiny, mające w rankingu 11 marek. W Top 100 utrzymały się dwie marki rosyjskie: Sberbank oraz MTS, natomiast Afrykę trzeci rok z rzędu reprezentuje operator komórkowy MTN.

Na drugiej podstronie pełny TOP100 najcenniejszych marek

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Google najcenniejszą marką świata, wyprzedziło Apple. Facebook w górę

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iq154
to znaczy tyle, że bańka dojrzewa ;)
odpowiedź
User
Yogi
Nie dziwie się. To największy szpieg na świecie, wiedzący więcej o ludziach niż wyspecjalizowane agencje.
odpowiedź
User
olo
taaaak ? a mnie wczoraj tak walnelo przegladarke google ze tylko
ramka pusta zostala..., i musialem sciagnac nowa,pewnie w wirusem
odpowiedź