WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Google promuje swoje produkty nawiązując do festiwalu Glastonbury (wideo)

Google przygotowuje Newspass, platformę płatnych treści

2010-06-23 A A A KOMENTARZE: 2 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Google pracuje nad nową platformą, w ramach której wydawcy treści mogliby pobierać opłaty za swoje materiały prezentowane w wynikach wyszukiwania.

Google przygotowuje Newspass, platformę płatnych treści

Włoski dziennik 'La Repubblica' donosi, że system o nazwie Newspass miałby zostać uruchomiony jeszcze w bieżącym roku, a obecnie internetowy gigant zachęca wydawców do współpracy.

Jak ten system miałby działać w praktyce? 'La Repubblica' twierdzi, że jeśli w wynikach wyszukiwania Google znajdzie się link do płatnego materiału pochodzącego od uczestniczącego w projekcie wydawcy, obok niego pojawi się specjalna ikona, umożliwiająca bezpośredni zakup tego materiału za pomocą systemu płatności Google Checkout. O rodzaju płatności decydować będzie wydawca, mogąc wybrać subskrybcję lub mikropłatności.

Google nie potwierdza tych doniesień. W oświadczeniu firmy przekazanym serwisowi paidContent czytamy: "Konsekwentnie mówimy, że prowadzimy rozmowy z wydawcami newsów aby wypracować metody współpracy. Zastanawiamy się czy możemy im pomóc dostarczając technologię do obsługi ewentualnych serwisów subskrypcyjnych. Naszym celem, tak jak przy wszystkich produktach Google, jest dotarcie do jak najszerszej globalnej rzeszy odbiorców. Nie informujemy o produktach przed ich oficjalnym ogłoszeniem, a teraz nie mamy nic do ogłoszenia."

Autor: km

Wiecej informacji: Google, platforma płatnych treści, La Repubblica, Newspass

Komentarze (2) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia