WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Microsoft zapowiada obniżki cen tabletów i komputerów z Windowsem

Gorący temat

Elżbieta Kruk: dekoncentracja mediów na razie odłożona, polskojęzyczne gazety niemieckie nie bronią naszego interesu

0

Google rządzi na rynku reklamy online, Microsoft pokona Yahoo!

2014-07-16 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Google ma ponad 30-proc. udział w globalnym przychodzie z internetowej reklamy i jest zdecydowanym liderem rynku. Drugi jest Facebook, a Yahoo! straci w tym roku trzecią pozycję na rzecz Microsoft - prognozuje firma eMarketer.

Google rządzi na rynku reklamy online, Microsoft pokona Yahoo!

Wartość globalnego rynku reklamy online ma zwiększyć się w bieżącym roku o 16,7 proc., ze 120,05 do 140,15 miliarda dolarów.

Google co prawda ma zanotować nieznaczny spadek udziału w rynku (z 31,92 proc. do 31,45 proc.), ale przychód giganta z Mountain View ma wzrosnąć o 15 proc., do 44,08 miliarda dolarów.

Największy wzrost udziału przewidywany jest dla potentatów wśród portali społecznościowych - Facebooka (z 5,82 proc. do 7,79 proc.) oraz Twittera (z 0,5 proc. do 0,79 proc.).

Zmiana ma nastąpić na trzeciej pozycji. Chociaż zajmująca ją w zeszłym roku firma Yahoo! ma zanotować wzrost przychodu z reklamy online o 2,7 proc., do 3,53 miliarda dolarów, to jej udział w rynku ma zmniejszyć się z 2,86 proc. do 2,52 proc. Tymczasem dla Microsoftu przewidywany jest ponad 20-proc. wzrost przychodu, do 3,56 miliarda dolarów, co ma przełożyć się na minimalnie większy od Yahoo! rynkowy udział - 2,54 proc.

W segmencie reklamy w mobilnej sieci, który ma w tym roku zanotować blisko dwukrotny wzrost wartości (z 17,71 mld USD do 32,71 mld USD) także dominuje Google z nieco ponad 50-proc. udziałem.

Drugie miejsce również należy do Facebooka, który ma w tym roku zwiększyć swój udział o 4,5 pkt. proc. (do 22,3 proc.), a trzeci jest Twitter (przewidywany wzrost udziału z 2,4 proc. do 2,8 proc.).

Autor: km

Wiecej informacji: reklama internetowa, Google, Microsoft, Yahoo!, wydatki reklamowe, wpływy reklamowe, emarketer

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia