Strony Google w lutym br. odwiedziło o 172,5 tys. polskich użytkowników więcej niż w styczniu br. i aż o 2,4 mln więcej niż w lutym ub.r. Google jako jedyny wydawca w czołowej dwudziestce osiągnął wzrost zasięgu z miesiąca na miesiąc. Dzięki temu jego serwisy zanotowały rekordowe wyniki: 19,65 mln real users i 92,1 proc. zasięgu.
Witryny wszystkich pozostałych wydawców z zestawienia miały mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Najwięcej straciły strony Allegro i GG (350,2 tys. real users), Interii (472,9 tys.), Polskapresse i Mediów Regionalnych (485,4 tys.), NK.pl (563,9 tys.) i Filmweb.pl (502,1 tys.).
Przy czym w skali roku większość z tych serwisów osiągnęła duże wzrosty. I tak witryny Interii zyskały 650 tys. real users, a Filmweb - 195 tys. Strony Allegro i GG rok wcześniej były klasyfikowane osobno, tak samo jak strony Polskapresse i Mediów Regionalnych.

Za to NK.pl (zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl) w skali roku zanotowała jeszcze większy spadek - o 1,4 mln użytkowników - niż w skali miesiąca.
Facebook miał o 2,1 mln użytkowników więcej niż rok wcześniej, a YouTube o 2 mln więcej.
Wśród serwisów objętych audytem site-centric wszystkie w czołowej dwudziestce zanotowały spadki zasięgu w skali miesiąca. Zdecydowanie najwięcej, 1,17 mln użytkowników, straciły strony Cyfrowego Polsatu (to aż 21,9 proc. w dół). Filmweb.pl stracił 502 tys. real users, a witryny Polskapresse i Mediów Regionalnych - 485 tys.
Zajmujące pierwsze miejsce serwisy Allegro i GG rok wcześniej były klasyfikowane osobno, tak samo jak strony Onetu i Ringier Axel Springer Polska. Witryny Wirtualnej Polski i O2 nadal są liczone osobno, chociaż ich wydawcy od połowy lutego działają razem jako Grupa Wirtualna Polska (więcej na ten temat). W skali roku WP zyskała 930 tys. real users, Gazeta.pl - 620 tys., Interia.pl - 650 tys., natomiast O2 straciło 200 tys.

Pozostałe wyniki na kolejnych stronach
Google.pl, google.com i szukaj.com to jedyne domeny z czołówki, które miały w lutym więcej użytkowników niż w styczniu. Za to chomikuj.pl straciło aż 632 tys. real users, nk.pl - 565 tys., a interia.pl - 552 tys.
W skali roku większość adresów zanotowała duże wzrosty zasięgu. Google.pl zyskało 2,35 mln użytkowników, facebook.com - 2,1 mln, youtube.com - 2 mln, a google.com - 1,77 mln. Onet.pl zyskał 1,2 mln real users, allegro.pl - 1,7 mln, a wp.pl - 1,06 mln.
Również w zestawieniu pod względem liczby odsłon przeważają spadki z miesiąca na miesiąc. Największe zanotowały strony Wirtualnej Polski (w dół o 473 mln, czyli 18,8 proc.) oraz Allegro i GG (spadek o 472 mln, czyli 10,8 proc.). Relatywnie jeszcze więcej, po ponad 20 proc., straciły strony Społeczności.pl, Filmweb.pl, Photoblog.pl i serwisy Cyfrowego Polsatu.

Strony Allegro i GG miały o 650 mln odsłon mniej niż same serwisy Allegro rok wcześniej, a strony Onetu i RASP - 253 mln więcej niż witryny Onetu przed rokiem. Serwisy Wirtualnej Polski straciły w skali roku 338 mln odsłon, strony Interii - 240 mln, serwisy Gazeta.pl - aż 663 mln, a strony O2 - 151 mln.
Na stronach Onetu i RASP przeciętny użytkownik spędził 5 godzin i 17 minut, o 7 minut dłużej niż w przypadku Wirtualnej Polski. Serwisy Allegro i GG zanotowały 4 godziny i 23 minuty na użytkownika, strony Interii - 4 godziny i minutę, a serwisy TVN - 3 godziny i 50 minut. W czołówce zdecydowanie najwyższy wynik - 9,5 godziny - osiągnęły witryny Eurozetu, właściciela m.in. Radia ZET.
Onet i RASP zanotowały o 45 minut krótszy czas na użytkownika niż sam Onet rok wcześniej, a Allegro i GG - o 57 minut krótszy czas niż Allegro przed rokiem. Wirtualna Polska straciła w tym ujęciu godzinę i 19 minut, Interia - 43 minuty, Gazeta.pl - 52 minuty, a O2 - aż półtorej godziny.

Windows Media Player zanotował o 325 tys. uruchomionych aplikacji mniej niż rok wcześniej, Skype - o 400 tys. więcej, a GG - aż o 3 mln mniej. Winamp zanotował spadek o 1,1 mln, a Ipla - o 870 tys.
Liczebność próby: N= 14 184. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
*liczba użytkowników (Real Users) - liczba internautów w wybranej grupie celowej, którzy w danym miesiącu odwiedzili analizowaną stronę www.**zasięg - stosunek liczby internautów w wybranej grupie celowej, którzy odwiedzili dany serwis do liczby wszystkich użytkowników internetu w tej grupie.***audyt site-centric - w przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych. W związku z tym Polskie Badania Internetu i Gemius zachęcają właścicieli witryn internetowych do poddania swoich witryn audytowi, a w przypadku cytowania wyników dla poszczególnych witryn - zamieszczania informacji, czy dana witryna jest objęta audytem site-centric.**** Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną - „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - „Uruchomione aplikacje (%)”.











