SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google+ „zatrzymał się” w Polsce na 4,5 mln użytkowników. Zyskał mniej niż Ask.fm, Pinterest i Instagram

W br. Google+ nie zyskuje już w Polsce na zasięgu, notując miesięcznie 4-4,5 mln użytkowników. To nadal mniej niż ma NK.pl, czterokrotnie mniej od Facebooka, za to dwa razy więcej od Twittera i Ask.fm.

W październiku br. Google+ odwiedziło 4,14 mln polskich użytkowników (real users), o 148,4 tys. mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 3,5 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Jest to pierwszy w historii serwisu spadek miesięcznej liczby polskich użytkowników w ujęciu rok do roku. W poprzednich latach witryna, uruchomiona latem 2011 roku, notowała stopniowy wzrost odwiedzalności, który wyhamował w br.

Na starcie, w pierwszych trzech pełnych miesiącach działania jesienią 2011 roku, Google+ notował po 1,6-1,8 mln polskich użytkowników. W grudniu 2011 roku ich liczba pierwszy raz przekroczyła 2 mln, a w czerwcu 2012 roku - 2,5 mln, a w styczniu ub.r. - 3 mln. Od maja do września ub.r. serwis miał u nas 3,4-3,7 mln odwiedzających miesięcznie, a w październiku i listopadzie ub.r. - 4,3 mln. W br. notował po 4-4,5 mln użytkowników (najwięcej w marcu i czerwcu).

Zasięg Google+ ustabilizował się w br. na tym poziomie, podczas gdy w poprzednich latach notował duże wzrosty: w styczniu ub.r. serwis miał o 588,2 tys. polskich użytkowników więcej niż rok wcześniej (to 24,2 proc. w górę), a w styczniu br. - o 1,25 mln więcej niż przed rokiem (41,6 proc. w górę).

Mimo tych wzrostów specjaliści z polskiej branży interaktywnej, których parę razy pytaliśmy o opinie na temat wyników Google+, oceniali, że w serwisie nie wytworzyła się aktywna społeczność polskich użytkowników, a jego rosnące statystyki wynikają przede wszystkim z integrowania go z innymi stronami i usługami Google (przeczytaj komentarze z wiosny br.).

Liczba polskich użytkowników Google+ w latach 2011-2014

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

 

2011

2012

2013

2014

styczeń

-

2 427 069

3 015 234

4 269 717

luty

-

2 073 270

2 517 936

4 164 594

marzec

-

2 117 888

2 894 756

4 530 381

kwiecień

-

1 811 734

3 105 078

3 990 700

maj

-

2 002 353

3 378 690

4 127 866

czerwiec

-

2 519 842

3 618 248

4 544 652

lipiec

-

2 628 409

3 467 276

4 418 747

sierpień

182 204

2 469 429

3 526 771

4 304 503

wrzesień

1 811 110

2 611 713

3 689 597

4 036 859

październik

1 606 521

2 407 136

4 287 576

4 139 147

listopad

1 686 358

2 732 962

4 276 616

-

grudzień

2 193 092

2 347 469

3 828 674

-


Google+ nie zagroził na polskim rynkowi Facebookowi, który w ciągu dwóch lat zyskał u nas ok. 3,5 mln użytkowników - w październiku br. odwiedziło go 78,8 proc. wszystkich polskich internautów, podczas gdy dwa lata wcześnie było to 69,2 proc.

Duże spadki w rywalizacji z globalnymi konkurentami zanotowała natomiast rodzima NK.pl, którą w listopadzie br. przejęła Grupa Onet.pl (więcej na ten temat).

Czołówkę portali społecznościowych uzupełniają mikroblogowy Twitter, desktopowa wersja aplikacji zdjęciowej Instagram, młodzieżowy Ask.fm i oparty na treściach graficznych Pinterest. Wszystkie one duże wzrosty liczby polskich użytkowników zanotowały w ub.r., po czym w br. nastąpiła stabilizacja. Szczególnie dużo zyskał w 2013 roku Ask.fm, którego popularność wręcz eksplodowała, co analizowaliśmy już w ostatnich miesiącach (zobacz szczegóły).

Zarówno Ask.fm, jak też Pinterest i Instagram procentowo osiągnęły znacznie większe wzrosty od Google, co wynika m.in. z tego, że startowały ze znacznie niższego pułapu (poniżej 400 tys. użytkowników) i stopniowo zyskiwały na zasięgu.

Liczba polsich użytkowników czołowych portali społecznościowych rok po roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

 

X 2012

X 2013

X 2014

Facebook

13 455 894

15 600 482

16 973 415

NK.pl

8 872 223

7 483 511

5 186 167

Google+

2 407 136

4 287 576

4 139 147

Twitter

1 501 319

2 400 950

2 414 586

Instagram

367 049

1 516 158

2 019 960

Ask.fm

362 303

2 464 024

1 990 621

Pinterest

339 190

1 305 277

1 640 703

W zestawieniu nie uwzględniliśmy YouTube’a (będącego bardziej serwisem wideo/VoD niż służącym do komunikacji) i Goldenline.pl (któremu bliżej do serwisu rekrutacyjnego, o pracy).

Większość serwisów społecznościowych (wszystkie w powyższym rankingu) nie jest objęta w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują w nich ani jak dużo czasu spędzają polscy użytkownicy.

Dołącz do dyskusji: Google+ „zatrzymał się” w Polsce na 4,5 mln użytkowników. Zyskał mniej niż Ask.fm, Pinterest i Instagram

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pwck
Czy Platforma NC+ oskarży również Googla o używanie znaczka "+" w nazwie, czy to za wysokie progi?
odpowiedź