SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grey Group Polska zajmie się globalną obsługą reklamową PLL LOT

Agencja Grey Group Polska wygrała przetarg na kompleksową obsługę reklamową Polskich Linii Lotniczych LOT, pokonując w jego finale agencję Y&R. W ramach współpracy, Grey będzie odpowiadać za pełną obsługę marketingową w zakresie wszystkich działań komunikacyjnych w Polsce i na świecie.

Przetarg na obsługę reklamową PLL LOT zaczął się jesienią ub.r., zaproszono do niego dziewięć agencji: Young&Rubicam, Havas Warsaw, GPD Agency, Publicis Poland, Ogilvy&Mather, Scholz&Friends Warszawa, Grey Group Poland, J. Walter Thompson i Syzygy. Do finału zakwalifikowano agencje Grey Group Poland i Young&Rubicam Poland.

Współpraca PLL LOT i Grey  Group wystartowała już w kwietniu br. i obejmie planowanie, kreację, strategię komunikacji we wszystkich kanałach, w tym content creation & production w kanale internetowym.

Przypomnijmy, że w prowadzonym przetargu marketer nie poinformował agencji jakie inne starają się o to zlecenie, oraz nie zwracał im żadnych kosztów przetargowych, za to wymagał, żeby zapłaciły za badania fokusowe. Interwencję w tej sprawie zapowiedziało Stowarzyszenie Agencji Reklamowych SAR, ponieważ PLL LOT podpisał z nim w 2015 roku list intencyjny, w którym zobowiązał się do stosowania wysokich standardów przetargowych.

Kilka dni później poinformowano, że podczas spotkania SAR przyjął wyjaśnienia LOT-u, a strony zgodziły się, że prowadzony aktualnie konkurs spełnia wysokie standardy m.in. odnośnie: jakości briefu, bieżącej i bezpośredniej komunikacji z agencjami (w tym przebiegu tzw. debriefingów) i czasu przeznaczonego na przygotowanie oferty. Jednocześnie potwierdzono, że agencje powinny być informowane o liczbie uczestników przetargu oraz, że należy dążyć do ograniczania kosztów przetargowych, zarówno po stronie agencji, jak i reklamodawcy SAR przyjął też zapewnienia LOT-u o dużej wadze przywiązywanej do obecnego konkursu.

PLL LOT zapowiedział, że z wybraną w przetargu agencją Grey Group Polska zamierza podjąć wieloletnią współpracę.

Jedną z ostatnich ubiegłorocznych kampanii reklamowy LOT-u - z okazji Bożego Narodzenia - przygotowała agencja Syzygy Warsaw.

Dołącz do dyskusji: Grey Group Polska zajmie się globalną obsługą reklamową PLL LOT

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl