SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

GroupM: rynek zainteresowany programatyczną reklamą audio

Rynek reklamy audio w internecie będzie rósł, a marketerzy i plannerzy są zainteresowani jej zakupem w modelu zautomatyzowanym - pokazuje badanie Xaxis, części GroupM oraz IAB Europe

Jak wynika z nowego badania Xaxis (marka GroupM rozwijająca zaawansowane technologie zakupu mediów digital) i IAB Europe, już co trzeci polski marketer jest zainteresowany możliwościami programatycznego modelu zakupu reklamy audio.

Programmatic audio jest znacznie bardziej rozpowszechniony na rynkach Europy Zachodniej - już 60 proc. plannerów i reklamodawców z pozostałych rynków już testowało taką formę zakupu w odniesieniu do reklamy dźwiękowej.   

Plusy audio programmatic

Jak wynika z badania, zainteresowanie reklamodawców, plannerów i wydawców internetowych rozwojem takiego modelu zakupu wynika przede wszystkim z większych możliwości selektywnego dotarcia do pożądanych publiczności (53 proc.). Po stronie korzyści są także: skala zakupów (37 proc.), dodatkowa wiedza o konsumentach i automatyzacja zakupów ( po 32 proc.); co czwarty reklamodawca dostrzega efektywność kosztową tego modelu.

– Znane już z innych segmentów reklamy cyfrowej możliwości programatycznego zakupu, naturalnie kuszą także w reklamie audio – mówi Agata Pospiszył, szefowa marki Xaxis w GroupM – Budżety na cyfrowe audio pochodzą na razie z mediów digital, stabilna konsumpcja tradycyjnego radia broni pozycji tego medium w torcie. Dla nadawców radiowych rozwój oferty programatycznego zakupu radia online może więc zaowocować dodatkowymi inwestycjami – dodaje ekspertka.

Formaty nadające reklamie audio ton

Polscy wydawcy, plannerzy i reklamodawcy uważają, że programatyczne możliwości zakupu reklamy dźwiękowej rozwijać się będą przede wszystkim w streamingowych serwisach muzycznych (92 proc. badanych), w radiu internetowym (80 proc.) oraz w przestrzeni reklamowej oferowanej przez podcasty (68 proc.).

Badanie Xaxis i IAB Europe realizowane było w kwietniu i maju 2019 r. metodą wywiadów internetowych wśród 500 przedstawicieli branży reklamowej w Europie.  

Dołącz do dyskusji: GroupM: rynek zainteresowany programatyczną reklamą audio

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl