Gruner+Jahr wygrywa z adblockerami, 35 proc. odbiorców zrezygnowało z blokowania reklam

Wydawnictwo Gruner+Jahr rozpoczęło program walki z aplikacjami blokującymi reklamy odcinając od treści użytkowników adblockerów. Po trzech miesiącach 35 procent z nich przestało blokować reklamy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Swoją walkę z aplikacjami blokującymi reklamy Gruner+Jahr rozpoczął w listopadzie ub.r. od serwisu Geo.de. Użytkownicy adblockerów przy próbie otwarcia określonych materiałów otrzymywali specjalny komunikat. Proszono w nim o wyłączenie adblockera lub wykupienie subskrypcji - 50 eurocentów za jeden dzień dostępu do serwisu lub 2 euro za dostęp tygodniowy.

grafika

Jak informuje w rozmowie z serwisem Digiday Oliver von Wersch, dyrektor ds. strategii cyfrowej G+J polityka wydawcy przyniosła oczekiwany skutek. Przed rozpoczęciem akcji odcinania od treści użytkowników adblockerów stanowili oni ok. 22 proc. czytelników Geo.de. Po trzech miesiącach funkcjonowania programu ich liczba zmniejszyła się o 35 proc.

Widząc pozytywne skutki swojej strategii G+J postanowił rozszerzyć odcinanie użytkowników adblockerów od treści także na inne swoje platformy - Essen&Trinken oraz  Schöner-wohnen. W ich wypadku rezultaty okazały się jeszcze lepsze niż przy Geo.de. Liczba odbiorców wykorzystujących adblockery spadła w wypadku obu witryn o ok. 30 proc. w ciągu jednego tygodnia.

Von Wersch podkreśla, że w wypadku Essen&Trinken i Schöner-wohnen większość użytkowników tych serwisów to kobiety, które nie korzystają masowo z aplikacji blokujących reklamy i nie są do nich mocno przywiązane, jest im więc łatwiej porzucić te narzędzia podczas przeglądania internetu.

- Oczywiście w przyszłości nie należy się spodziewać, że w kolejnych miesiącach dynamika spadku użytkowników adblockerów będzie przypominała Wielki Wybuch - zapowiada Von Wersch. - Widać jednak pozytywną tendencję w zachowaniach naszych czytelników, którą będziemy starali się umacniać.

Po pozytywnych doświadczeniach związanych ze swoimi serwisami tematycznymi G+J zamierza w niedalekiej przyszłości zastosować tę samą metodę walki z adblockerami w wypadku flagowego serwisu - Stern.de, który miesięcznie jest odwiedzany przez 4,5 mln internautów, a ok. 30 proc. z nich wykorzystuje aplikacje blokujące reklamy.

Gruner+Jahr nie jest pierwszym niemieckim wydawcą, który postanowił zdecydowanie walczyć z masowym blokowaniem reklam w internecie. Jesienią ub.r. podobną drogę wybrał Axel Springer w wypadku serwisu Bild.de. Po trzech tygodniach od wprowadzenia blokady dwie trzecie użytkowników tej platformy zaczęło wyłączać adblockery w swoich przeglądarkach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online