WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Polsat Media będzie sprzedawał czas reklamowy w Golf Channel Polska

Grupa 4fun Media z 38,2 mln zł wpływów i 1,17 mln zł zysku, mocno w górę reklama zewnętrzna i Bridge2fun

2017-03-20 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W ub.r. Grupa 4fun Media zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 54 proc. do 38,16 mln zł i spadek zysku netto o 58,6 proc. do 1,17 mln zł. Bardzo mocno zwiększyły się wpływy firmy z reklamy zewnętrznej i usług agencji reklamowej Bridge2fun, natomiast wpływy z reklamy telewizyjnej zwiększyły się o 11 proc.

Rafał Baran, prezes 4fun Media Rafał Baran, prezes 4fun Media

W 2016 roku wpływy Grupa 4fun Media wyniosły do 38,16 mln zł, co wobec 24,79 mln zł w 2015 roku oznacza wzrost o 54 proc. Natomiast zysk EBITDA firmy zmalał w skali roku o 9 proc. do 5,25 mln zł, zysk netto przypadający akcjonariuszom 4fun Media SA - o 52 proc. do 1,35 mln zł, a zysk netto - o 58,6 proc. do 1,17 mln zł.

Przychody Grupy 4fun Media z reklam w jej kanałach telewizyjnych zwiększyły się w skali roku o 11 proc. do 21,72 mln zł. Firma uzasadnia to stabilną oglądalnością jej głównej stacji 4fun.tv oraz produkcją nowych programów i oprawy graficznej stacji, co ma przynieść wydłużeniem średniego czasu oglądania stacji przez widzów. Z początkiem br. nadawca zmienił brokera reklamowego: zakończył współpracę z TVN Media, a zaczął z Polsat Media.

W ub.r. już 43 proc. całkowitych wpływów Grupy 4fun Media pochodziło spoza rynku reklamy telewizyjnej. Przychody firmy Screen Network (60 proc. jej udziałów Grupa 4fun Media kupiła w październiku 2015 roku za 6,94 mln zł) wyniosły 8,83 mln zł, a agencji reklamowej Bridge2fun (pracującej m.in. dla T-Mobile Polska, Grupy Onet.pl, Black  Showmax) - 4,06 mln zł.

Grupy 4fun Media informuje, że obecnie Screen Network kończy przenosić część swoich ekranów wielkoformatowych LED do lokalizacji w największych miastach, natomiast w planach jest dalsza rozbudowa sieci tych nośników m.in. poprzez akwizycję nowych lokalizacji.

- Dobry wynik na poziomie sprzedaży potwierdził słuszność strategii zarządu 4fun Media, który zdecydował się, aby w trudnych czasach dla tradycyjnej telewizji odważnie wchodzić w nowe obszary działalności, docierając do bazy widzów poprzez unikalną ofertę reklamową usług B2B i B2C oraz rynek digital signage. Żyjąc w społeczeństwie hybrydowym, nie możemy zamykać naszej organizacji w ciasnych ramach jednej branży, ale w oparciu o wypracowane zasoby i kompetencje szukamy nowych dróg rozwoju - komentuje Rafał Baran, prezes Grupy 4fun Media. - Nasza strategia zakłada potraktowanie telewizji jako medium, które w naturalny sposób przenika się z reklamą, tworząc hybrydę łączącą świat rozrywki i show-biznesu, a jej konsumpcja odbywa się w nowy sposób, aktywizujący widzów tworzących społeczność pod wspólną marką 4fun. Nowe podejście najlepiej symbolizuje nazwa powołanej przeze mnie agencji reklamowej - działającej w ramach grupy kapitałowej 4fun Media - Bridge2fun czyli mostu łączącego biznes z rozrywką - dodaje.

Koszty operacyjne firmy dotyczące nadawania i produkcji telewizyjnej zwiększyły się o 26,8 proc. do 22,53 mln zł, natomiast koszty działalności Bridge2fun wzrosły ponad trzykrotnie.

Prawie czterokrotnie zwiększyły się koszty działalności Screen Network, co wynika z tego, że w 2015 roku zostały włączone do wyników Grupy 4fun Media dopiero w ostatnich miesiącach roku.

- W bieżącym roku realne jest utrzymanie mocnej pozycji na rynku kanałów muzycznych, a pozostałe segmenty działalności powinny zanotować dalsze, znaczące wzrosty. Poprawie powinna ulec efektywność prowadzonej działalności przez Grupę, co powinno przełożyć się na stopniowy wzrost wskaźników rentowności - zapowiada Rafał Baran.

Autor: tw

Wiecej informacji: 4fun Media, Bridge2fun, Screen Network, reklama telewizyjna, reklama zewnętrzna

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej