Grupa 4fun Media z wpływami wyższymi o 81 proc. i spadkiem zysku, 2,5 mln zł z Bridge2fun

W trzech kwartałach br. grupa kapitałowa 4fun Media zanotowała 26,09 mln zł wpływów ze sprzedaży (81 proc. więcej niż rok wcześniej) i 59 tys. zł zysku netto. 16,82 mln zł przychodów przyniosły firmie kanały telewizyjne 4fun, 7,28 mln zł - spółka reklamy zewnętrznej Screen Network, a 2,52 mln - agencja reklamowa Bridge2fun.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do września br. przychody 4fun Media ze sprzedaży wyniosły 26,09 mln zł, wobec 14,38 mln zł, co oznacza wzrost o 81 proc. Zysk firmy z działalności operacyjnej zmalał w skali roku z 1,23 mln zł do 355 tys. zł (czyli o 71 proc.), zysk EBITDA - wzrósł z 2,78 mln zł do 3,2 mln zł (o 15 proc.), a zysk netto - spadł z 1,16 mln zł do 59 tys. zł.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 255 tys. zł.

grafika

Ponad 60 proc. wpływów firmy pochodziło z segmentu telewizyjnego - w trzech kwartałach br. te przychody wyniosły 16,82 mln zł, o 22,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wpływy z działalności agencji reklamowej Bridge2fun (jej głównym klientem jest T-Mobile Polska) osiągnęły wartość 2,52 mln zł, a spółki Screen Network (60 proc. jej udziałów 4fun Media kupiła w październiku ub.r.) zajmującej się reklamą zewnętrzną - 7,28 mln zł.

- Mimo rosnącej konkurencji na rynku telewizji muzycznych, na której obecnych jest 25 kanałów nadających pasma muzyczne z powodzeniem utrzymujemy pozycję jednego z liderów oglądalności. Dwucyfrowy wzrost przychodów (o 12 proc.) pochodzących z reklamy telewizyjnej był możliwy zarówno dzięki stabilnym poziomom oglądalności naszego głównego kanału 4fun.tv jak i dynamicznie poprawiającej się oglądalności dwóch pozostałych kanałów 4fun Hits i 4Ffun Dance - komentuje Rafał Baran, prezes 4fun Media.

Firma podkreśla, że w zakresie reklamy telewizyjnej coraz więcej zarabia na tzw. akcjach specjalnych, realizowanych dla marketerów w czasie antenowym poza blokami reklamowymi. W trzech kwartałach br. te wpływy wyniosły 1,32 mln zł i stanowiły nieco ponad 5 proc. wszystkich przychodów spółki.

grafika

Koszty operacyjne firmy od stycznia do września br. w segmencie telewizyjnym wyniosły 16,18 mln zł (wobec 12,37 mln zł rok wcześniej), w zakresie usług agencji reklamowych - 2,26 mln zł, a w sektorze reklamy zewnętrznej - 8 mln zł.

grafika

Zysk EBITDA firmy w sektorze telewizyjnym w trzech kwartałach zmalał w skali roku z 2,81 do 2,42 mln zł. Natomiast w zakresie agencji reklamowych wzrósł ze straty 206 tys. zł do zysku wynoszącego 276 tys. zł, a w segmencie reklamy zewnętrznej - z poziomu zerowego do 327,8 tys. zł.

- Coraz większy udział w przychodach Grupy notuje agencja Bridge2fun. Przychody z tego tytułu wyniosły na koniec III kwartału 2,5 mln zł co przełożyło się na najwyższy w dotychczasowej działalności agencji poziom 10 proc. w łącznych przychodach 4fun Media S.A. Dzięki intensyfikacji współpracy z T-Mobile oraz udziale w kolejnych przetargach, z kwartału na kwartał mamy szansę systematycznie zwiększać udział Bridge2FUN w sprzedaży całej grupy - zapowiada Rafał Baran.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"