Zgodnie z komunikatem Vivendi, właściciela Grupy Canal+ nadawca w I kwartale br. zanotował globalnie 1,27 mld euro przychodów, co oznacza spadek rok do roku o 3,8 proc. Znacznie gorzej prezentował się w tym samym okresie wskaźnik EBITDA (zysk przed opodatkowaniem), który zamknął się kwotą 57 mln euro, o ponad 66 proc. niższą w porównaniu z ub.r.
W raportowanym okresie globalna liczba użytkowników oferty Canal+ zwiększyła się o ponad 3,1 mln. Jednak na kluczowym dla grupy rynku francuskim grono płacących abonentów Canal+ zmalało rok do roku o 401 tys.

Lepsze wyniki nadawca zanotował poza granicami Francji, gdzie w sumie liczba użytkowników wzrosła w I kwartale br. o 646 tys. Największy wzrost (o 649 tys.) zanotowano w krajach afrykańskich.
W omawianym kwartale liczba należącej do Canal+, dostępnej w Polsce platformy nc+ spadła o 14 tys. i na koniec marca br. wynosiła 2,102 mln. Po stronie przychodów nc+ sytuacja jest stabilna – zarówno w I kwartale br. jak i rok wcześniej przychody osiągnęły poziom 121 mln euro.











