Grupa K2 ze wzrostem wpływów o 18 proc. i zyskiem, dalej negocjuje sprzedaż agencji K2 i K2 Media

W pierwszej połowie br. Grupa K2 zanotowała wzrost wpływów o 18 proc. do 48,18 mln zł i 45 tys. zł zysku. Firma przedłużyła do końca października br. rozmowy z podmiotem zainteresowanym kupnem jej segmentu agencyjnego i mediowego obejmującego spółki K2.pl, SKA, K2 TM, K2 Media, K2 Search i Agencja k2.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Grupa K2 ze wzrostem wpływów o 18 proc. i zyskiem, dalej negocjuje sprzedaż agencji K2 i K2 Media
Tomasz Tomczyk, prezes Grupy K2

Przychody Grupy K2 ze sprzedaży zwiększyły się w skali roku z 40,8 do 48,18 mln zł, a koszty sprzedanych usług - z 38,42 do 43,95 mln zł. Jednocześnie wynik netto firmy wzrósł z 1,23 mln zł straty do 45 tys. zł zysku.

- W pierwszym półroczu 2017 r. Grupa K2 osiągnęła wyniki finansowe na poziomie istotnie wyższym w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Odnotowaliśmy poprawę poziomu sprzedaży oraz wyników finansowych we wszystkich segmentach działalności Grupy. Biorąc pod uwagę wynik operacyjny i EBITDA, Grupa K2 ma za sobą najlepsze półrocze od 2011 roku, co daje podstawę do osiągnięcia satysfakcjonujących wyników za cały rok 2017 - komentuje Tomasz Tomczyk, prezes firmy.

grafika

W segmencie agencyjnym Grupa K2 przy spadku wpływów z 19,11 do 17,77 mln zł osiągnęła wzrost wyniku EBITDA z 208 tys. zł straty do 925 tys. zł zysku. Firma podkreśla, że agencja K2 rozszerzyła zakres działań w zakresie digitalowej obsługi wszystkich wariantów smakowych marki Żubrówka, a wiosną br. razem z Just wygrała przetarg na obsługę reklamową PGE.

Mocno wzrosły wyniki segmentu mediowego firmy: wpływy z 14,97 do 21,38 mln zł, a zysk EBITDA z 396 tys. zł do 1,06 mln zł. Firma podkreśla, że to najlepsze wyniki od uruchomienia K2 Media w 2013 roku. - Rozszerzono współpracę z dotychczasowymi klientami o nowe usługi i projekty, jak i pozyskanie nowych klientów takich jak Ultimo, marki MEED, Canpol Babies i LOVI. Dodatkowo do grona nowych klientów pozyskanych w drugim kwartale dołączyli m.in.: Danhoss (Partybox.pl) - ecommerce  oraz Tchibo dla Firm - wylicza.

W pionie IT (obejmującym głównie spółkę Fabrity) przychody Grupy K2 zwiększyły się z 3,86 do 5,16 mln zł, a wynik EBITDA - z 283 tys. zł straty do 194 tys. zł zysku. Fabrity w br. pozyskała kolejny kontrakt ramowy z agencją unijną Frontex, który obejmuje obszar budowy i utrzymania rozwoju rozwiązań klasy business intelligence w oparciu o technologie Microsoft. Kontrakt zaplanowany jest na dwa lata, z możliwością przedłużenia do czterech lat.

Segment infrastrukturalny, obejmujący głównie usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej Oktawave, zanotował wzrost wpływów z 5,88 do 6,11 mln zł i zysku EBITDA z 1,07 do 1,28 mln zł, a przychody tylko z Oktawave - z 5,12 do 4,62 mln zł. Grupa K2 podkreśla, że podpisała umowę, w ramach której ABC Data będzie odsprzedawać usługi Oktawave w obrębie platformy ABC Data Cloud.

grafika

W połowie maja Grupa K2 zaczęła negocjacje na wyłączność z inwestorem dotyczące sprzedaży części jej segmentu agencyjnego i mediowego obejmującego spółki K2.pl, SKA, K2 TM, K2 Media, K2 Search i Agencja k2.pl. Rozmowy najpierw przedłużono do końca sierpnia, a w czwartek firma poinformowała, że będą one prowadzone, na wniosek potencjalnego inwestora, do końca października.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej