Grupa Nokaut z 300 tys. zł straty przez zmiany w Google. Będą dalsze zwolnienia i inwestor

W trzech kwartałach br. Grupa Nokaut zanotowała 8,55 mln zł wpływów ze sprzedaży i 64 tys. zł straty netto, a w samym III kwartale - aż 297 tys. zł straty. Mocno wzrosły wydatki firmy na reklamy w Google i wynagrodzenia.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Grupa Nokaut z 300 tys. zł straty przez zmiany w Google. Będą dalsze zwolnienia i inwestor

Od stycznia do września br. wpływy Grupy Nokaut ze sprzedaży wyniosły 8,55 mln zł, czyli 17,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka wyjaśnia to wzrostem o 18 proc. średniej wartości przekliku z porównywarki Nokaut.pl do sklepów internetowych prezentującej w niej swoje produkty oraz rosnącą liczbą przejść średniego użytkownika Nokaut.pl do e-sklepów. W efekcie przychody firmy z przeklików zwiększyły się w skali rok o ok. 8 proc. Jednak w samym III kwartale Grupa Nokaut zanotowała o 5,5 proc. niższe wpływy niż przed rokiem.

Jednocześnie mocno wzrosły wydatki firmy: z 6,51 mln zł w trzech kwartałach ub.r. do 9,02 mln zł w br., czyli o 38,5 proc. Największą część kosztów stanowią wydatki na usługi obce, które w skali roku zwiększyły się z 2,84 do 5,81 mln zł, czyli aż o 104,7 proc. Grupa Nokaut tłumaczy, że od majowej modyfikacji algorytmu Google linki do porównywarki Nokaut.pl zostały na trwałe przesunięte na dalsze pozycje. - Efektem była stopniowa, systematyczna zmiana struktury pozyskiwanego ruchu z przewagi ruchu darmowego na korzyść płatnych źródeł. Na początku roku 2013 koszt pozyskania ruchu wynosił około 30 proc. przychodów z przeklików, podczas gdy obecnie wynosi on około 70 proc. - opisuje spółka.

Ponadto wzrosły wydatki na wynagrodzenia pracowników - z 1,73 mln zł w ub.r. do 2 mln zł w br., czyli o 16 proc. O ile w ub.r. zatrudnienie w firmie zwiększono o 42 osoby, o tyle od wiosny br. prowadzone były zwolnienia: w trzech kwartałach Grupa Nokaut pożegnała się z 36 pracownikami, przyjmując 5 nowych. Dzięki temu firma w III kwartale br. przeznaczyła na wynagrodzenia mniej niż rok wcześniej - 536 tys. zł wobec 634 tys. zł.

W efekcie Grupa Nokaut od stycznia do września br. zanotowała 476 tys. zł straty z działalności operacyjnej (wobec 682 tys. zysku rok wcześniej) i 64 tys. zł straty netto (wobec 971 tys. zł zysku przed rokiem). W samym III kwartale br. strata netto wyniosła 297 tys. zł, wobec 685 tys. zł zysku rok wcześniej.

grafika

W obecnej sytuacji, żeby przywrócić rentowność porównywarki Nokaut.pl, zarząd Grupy Nokaut zapowiada dalszą restrukturyzację zatrudnienia. Ponadto zamierza optymalizować koszty pozyskiwania ruchu przy jednoczesnym zwiększeniu jego dywersyfikacji oraz inwestować jedynie w te obszary działania serwisu, które mogą szybko przynieść poprawę kondycji finansowej. Zakładany jest też dalszy wzrost średniej wartości przeklików do sklepów internetowych współpracujących z Nokaut.pl.

Jednocześnie zarząd Grupy Nokaut ogłosił, że chcąc wprowadzić w życie plan budowy grupy serwisów e-commerce, zaczyna szukać partnera strategicznego, który wesprze ją w tym projekcie.

W sierpniu br. Nokaut.pl zanotował 2,54 mln realnych użytkowników i 9,75 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki), wobec 3,24 mln użytkowników i 17,13 mln odsłon rok wcześniej.

Do Grupy Nokaut należy jeszcze spółka SklepyFirmowe.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu