SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa One House większościowym udziałowcem agencji oS3

Grupa marketingowa One House przejmuje większościowy pakiet udziałów agencji strategiczno-kreatywnej OS3. Kwota transakcji jest objęta tajemnicą.

Monika Sokołowska, CEO OS3 Monika Sokołowska, CEO OS3

One House i OS3 współpracują już od blisko trzech lat, dlatego też właściciele oraz członkowie zarządów obu agencji zdecydowali o trwalszej integracji, w postaci nabycia przez One House większościowego pakietu udziałów w OS3. Strony nie ujawniają wartości umowy.

- Ostatnie trzy lata to dla oS3 dynamiczny wzrost. Poszerzenie kompetencji naszej agencji stało się niezbędne, aby mogła ona dalej iść tą drogą, dlatego też poszukiwaliśmy partnera branżowego z podejściem do biznesu podobnym do naszego – nastawionego na słuchanie i zrozumienie potrzeb klientów. Poszukiwaliśmy organizacji, z którą przez połączenie uzyskalibyśmy efekt synergii pozwalający zbudować jeszcze bardziej konkurencyjną ofertę.  Razem jesteśmy lepiej przygotowani, aby odpowiadać na wyzwania zmieniającego się rynku. Możemy zaoferować nie tylko więcej, ale przede wszystkim sprawniej i efektywniej – mówi Monika Sokołowska, CEO OS3.

Udziałowcy OS3

Dotychczasowi udziałowcy oS3 pozostają nadal zaangażowani w spółkę, jednak przy mniejszych udziałach, natomiast do grona udziałowców dołączają obecni członkowie zarządu oS3, czyli CEO Monika Sokołowska oraz business development director, Maciej Hilt.

Udziałowcami agencji są One House (51 proc.), Włodzimierz Stańczak (20 proc.), Damian Rutkowski: (18 proc.) oraz z ramienia OS3 Monika Sokołowska, Maciej Hilt, Monika Kwiatkowska, posiadający łącznie 11 proc. udziałów.

"Transakcja ta ma służyć przede wszystkim klientom obu agencji, którzy uzyskają wygodniejsze i efektywniejsze kosztowo wsparcie dla swoich projektów reklamowych. Dzięki temu krokowi Grupa ONE House będzie w stanie jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby marketerów i wspierać ich w codziennej pracy" - podano w komunikacie.

- OS3 dołącza do Grupy One House, która wypracowała unikalne schematy prowadzenia projektów z udziałem domu mediowego, agencji kreatywnej i wszystkich obszarów digital marketingu, w tym produkcyjnych. Nie przewidujemy zatem rewolucji, raczej istotne wzmocnienie Grupy w obszarze kompetencji agencji reklamowej. Cały proces integracji planujemy bez przestojów, jako ‘plug and play’. Jest to też naturalna konsekwencja rozwoju całej Grupy, a nie przypadek czy konieczność, jak to często zdarza się w naszej branży - komentuje Marcin Piecewicz, CEO One House.

Siedem agencji w Grupie One House

Grupa One House razem z OS3 będzie liczyć już 7 agencji z poziomem przychodów rocznych przekraczającym 50 mln zł i około 100 zatrudnionych

Usługi świadczone przez Grupę One House to przede wszystkim usługi domu mediowego i agencji reklamowej oraz specjalistyczne usługi digital marketingu. Dodatkowo w grupie działają trzy spółki odpowiedzialne za komunikację do konsumentów 50+.

Klienci wszystkich agencji Grupy One House nadal mają możliwość wyboru, z jakich usług różnych wyspecjalizowanych agencji wchodzących w skład Grupy będą chcieli skorzystać oraz która agencja Grupy będzie ich agencją prowadzącą.

Każda z agencji może też działać w pełni niezależnie w ramach swoich obszarów specjalizacji oraz pod własnymi markami.

Przed rozpoczęciem procedury M&A Grupa ONE House zbudowała silne zaplecze w postaci profesjonalnego Centrum Usług Wspólnych (CUW) dla wszystkich spółek Grupy, w skład którego wchodzą finanse i księgowość, HR, obsługa prawna, obsługa IT oraz obsługa administracyjna i nowoczesne biuro. OS3 będzie miała dostęp do wszystkich zasobów i usług CUW, co znacznie poprawi biznesowe zdolności operacyjne agencji, która będzie mogła skoncentrować się na zadaniach kluczowych z punktu widzenia klientów.

Agencja One House powstała w 2013 r. Od 2020 r. funkcjonuje jako grupa kapitałowa, w której ponadto działają domy mediowe Media Swot i White Label Hub oraz agencje z obszaru silver marketingu: Silver Agency, Silver Models oraz Silver Content Hub. Ostatnio powstała też spółka Talent Pool Group odpowiedzialna za obszar rekrutacji.

Agencja OS3 wystartowała 26 lat temu, specjalizowała się w działaniach digitalowych.

Dołącz do dyskusji: Grupa One House większościowym udziałowcem agencji oS3

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Kwota transakcji objęta jest tajemnicą, bo OS3 jest "pod wodą" już któryś rok z rzędu. Wystarczy zajrzeć w sprawozdania.
Jakaś nikomu nie znana Grupa 1H zlitowała się i to przejęła za spłatę długów. A Ci się dalej lansują... Cyrk Panie, cyrk
1 0
odpowiedź
User
Biz
@Marek - bedziesz mial biznes, bedziesz wiedzial, ze czasem wbrew sobie trzeba "robic cyrk" zeby przetrwac
0 0
odpowiedź
User
Piotr
W kupie raźniej. Generalnie zarządzanie jak w korpo z dawnych czasów. Przeterminowane sposoby skalowania biznesem.
0 0
odpowiedź