W kwietniu br. w badaniu gemiusAudience po raz pierwszy zsumowano ruch internetowy na komputerach, smartfonach i tabletach. Strony Google zanotowały 25,26 mln realnych użytkowników, co dało 97,88 proc. zasięgu, a Facebook miał 22,24 mln użytkowników i 86,17 proc. zasięgu.
Wśród największych rodzimych wydawców liderem okazała się Grupa Onet-RASP (20,37 mln użytkowników i 78,93 proc. zasięgu), która nieznacznie (o 327,6 tys. użytkowników) wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska. To zmiana w porównaniu z ub.r., w którym według badania Megapanel PBI/Gemius (zakończonym w grudniu ub.r.) Grupa WP od wiosny osiągała wyższe zasięgi niż Grupa Onet-RASP, głównie dzięki serii przejęć mniejszych serwisów.
Wśród domen liderem jest Google.pl z 24,88 mln użytkowników i 96,38 proc. zasięgu, a kolejne miejsca zajmują Facebook, YouTube i Google.com.

Najpopularniejszym polskim serwisem jest Onet (17,2 mln użytkownikó), wyprzedzający Allegro.pl, Wikipedię, WP.pl, OLX.pl i Interię.pl.
Na samych komputerach Grupa Wirtualna Polska wyprzedza Grupę Onet-RASP - w kwietniu miała 17,81 mln użytkowników, o 152,4 tys. więcej od głównego konkurenta.
Liderem jest Grupa Google (23,41 mln użytkowników), a drugie miejsce zajął Facebook (19,42 mln).
Wśród domen najchętniej odwiedzanych na komputerach kolejność na pierwszych sześciu miejscach jest identyczna jak w zestawieniu całościowym. Natomiast na siódmej pozycji jest WP.pl wyprzedzająca Wikipedię, podczas gdy w rankingu ogólnym jest odwrotnie.
Strony i aplikacje Grupy Google na smartfonach i tabletach odwiedziło w kwietniu 16,78 mln internautów, czyli 65,01 proc. użytkowników internetu mobilnego, natomiast Facebooka - 13,72 mln.

W internecie mobilnym Grupa Onet-RASP z 12,23 mln użytkowników i 47,37 proc. zasięgu miała nad Grupą Wirtualna Polska wyraźną przewagę - 1,23 mln użytkowników i 4,75 pkt proc. zasięgu.
Inaczej niż na komputerach, w mobile’u Grupa Gazeta.pl zanotowała wyższe wyniki od Grupy Interia.pl.
W internecie mobilnym jeszcze większą przewagę w zeszłym miesiącu niż Grupa Onet-RASP nad Grupą WP miał Onet.pl nad WP.pl. Pierwszy portal zanotował 9,74 mln użytkowników i 37,72 proc. zasięgu, o 3,04 mln użytkowników i 11,79 pkt proc. zasięgu więcej od drugiego.
W mobile’u dużo mniej popularny niż na komputerach stacjonarnych jest YouTube - w poniższym zestawieniu zajął dopiero dziesiąte miejsce, z 5,46 mln użytkowników i 21,15 proc. zasięgu.











