WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Gazeta Olsztyńska” i „Głos Wągrowiecki” krytykowane za wielkanocne okładki z ukrzyżowanym chlebem i „Żywotem Briana”

Gorący temat

24/7Communication wchłania Headlines-Porter Novelli, Joanna Pruszyńska skupi się na CodersTrust Polska

1

Grupa WM łączy redakcje, „Gazeta Olsztyńska” bez działów dodatków i korekty, roszady wśród wydawców

2017-09-21 A A A KOMENTARZE: 18 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Grupa WM, wydawca tytułów prasowych i serwisów internetowych dotyczących Warmii i Mazur, dołączyła do głównego newsroomu zespoły swoich pozostałych tytułów. W „Gazecie Olsztyńskiej” zlikwidowano działy dodatków i korekty, a utworzono dział informacji multimedialnych. Z firmy odeszli pełniący funkcje wydawców Marcin Kuczys i Krzysztof Kwiatkowski, a na podobne stanowiska awansowali Mateusz Przyborowski, Mirosław Wieczorek i Adam Nowiński.

Grupa WM łączy redakcje, „Gazeta Olsztyńska” bez działów dodatków i korekty, roszady wśród wydawców

Zmieniona strategia działalności Grupy WM jest wprowadzana od początku września. - Celem jest zwiększenie efektywności poprzez jeszcze większą synergię między różnymi działami naszej firmy i jeszcze lepiej wykorzystać potencjał i pozycję, którą mamy na lokalnym rynku - opisuje prezes firmy Jarosław Tokarczyk w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Wydawca zdecydował się do swojego głównego newsroomu, obejmującego zespoły papierowego wydania i serwisu internetowego „Gazety Olsztyńskiej”, dołączyć zespoły wydawanych przez firmę tygodników i bezpłatnej gazety „Nasz Olsztyniak”. Jednocześnie zrezygnowano z działów dodatków i korekty, a utworzono dział informacji multimedialnych.

- Treści w tym dziale będą przygotowywane w innej, atrakcyjniejszej formie. Natomiast „ręczna” korekta jest dla mnie archaizmem, w tym zakresie postawiliśmy na automatyzację redakcyjną - opisuje Jarosław Tokarczyk. - W powiększonym newsroomie będziemy mogli efektywniej zarządzać pracą dziennikarzy i dystrybuować tworzone przez nich treści - dodaje.

Roszady wśród wydawców

W związku z likwidacją działów dodatków i korekty z firmą pożegnało się kilka osób (m.in. szefowa działu dodatków Joanna Markowska), a niektóre przeszły do działu reklamy. Szefem działu informacji multimedialnych został Mateusz Przyborowski, poprzednio przez wiele lat dziennikarz „Gazety Olsztyńskiej”, natomiast szefem tej sekcji w oddziałach firmy został Mirosław Wieczorek.

Jeszcze przed ogłoszeniem nowej strategii z „Gazety Olsztyńskiej” zdecydowali się odejść Marcin Kuczys i Krzysztof Kwiatkowski pełniący funkcje wydawców. Obecnie na to stanowisko awansował Adam Nowiński, który jest też redaktorem naczelnym „Naszego Olsztyniaka”.

- Obecnie do różnych działów firmy, w tym do redakcji, szukamy co najmniej pięciu osób - zaznacza Jarosław Tokarczyk.

Grupa WM nie zamierza sprzedać „Gazety Olsztyńskiej”

Prezes Grupy WM dementuje pogłoski, jakoby te zmiany miały być przygotowywaniem się do sprzedaży firmy. - Na dzień dzisiejszy nie ma planów sprzedaży „Gazety Olsztyńskiej” ani całej Grupy WM - podkreśla.

Według danych ZKDP w lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Olsztyńskiej” i „Dziennika Elbląskiego” wynosiła 9 385 egz., o 23,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Autor: tw

Wiecej informacji: Grupa WM, Gazeta Olsztyńska, Jarosław Tokarczyk

Komentarze (18) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia