Najpopularniejszymi serwisami internetowymi w Polsce są niezmiennie Google, Facebook i YouTube. Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w styczniu br. strony Google odwiedziło u nas 20,69 mln internautów (real users), o 1,21 mln więcej niż rok wcześniej, a zasięg tych witryn wzrósł o 3,27 pkt proc., do 95,5 proc.
Facebook zyskał w skali roku 1,33 mln polskich użytkowników, a jego zasięg zwiększył się o 4,3 proc., do 80,7 proc. Z kolei YouTube (należący do Google) miał 16,52 mln odwiedzających, o 1,02 mln więcej niż w styczniu ub.r., oraz zasięg wynoszący 76,3 proc., o 2,9 proc. większy niż przed rokiem.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-styczniu-2015-roku ##
Kolejne miejsca zajmują strony największych polskich wydawców, wśród których zaciętą rywalizację prowadzą w ostatnim okresie Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet - RASP. W grudniu ub.r. ta druga po raz pierwszy od wielu lat straciła na rzecz Grupy WP pozycję lidera zasięgowego (zobacz szczegóły), a parę dni przed tym oskarżyła konkurenta o sztuczne podwyższanie ruchu w wyszukiwarki Google (więcej o tym).

W styczniu przewaga Grupy WP nad Onetem i RASP utrzymała się - jej serwisy zanotowały o 155,1 tys. użytkowników więcej. Dodajmy, że Grupa WP od grudnia włączyła do swoich wyników ruch z przejętych w ub.r. serwisów Dobreprogramy.pl, Sportowefakty.pl i Grupy Money.pl, natomiast Grupa Onet - RASP ma jeszcze w zanadrzu portal NK.pl, na którego przejęcie przez firmę UOKiK zgodził się w lutym br., więc jego wyniki zostaną dodane do Onetu i RASP zapewne od marca.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zmiana-lidera-w-megapanelu-symboliczna-onet-i-wp-beda-sie-dalej-scigac-opinie ##
Przy czym NK.pl zanotowała w styczniu bardzo duży spadek odwiedzalności - miała 3,22 mln użytkowników, wobec 4,67 mln w grudniu ub.r. i 7,16 mln w styczniu ub.r. W konsekwencji wypadła z czołowej dwudziestki wydawców. Wcześniej w ciągu trzech lat portal stracił ok. 40 proc. użytkowników - z ponad 12 mln do ok. 7 mln miesięcznie (zobacz szczegóły).

Wśród serwisów objętych audytem site-centric, czyli zdecydowanej większości najpopularniejszych polskich stron, tuż za Grupą WP oraz Onetem i RASP uplasowała się Grupa Allegro - GG, która w styczniu br. miała 15,5 mln użytkowników, o 537 tys. mniej niż rok wcześniej, w związku z czym jej zasięg zmalał o 4,3 pkt proc., do 71,6 proc.
Grupa Interia.pl zyskała w skali roku 229,2 tys. użytkowników, przy czym jej zasięg procentowy minimalnie zmalał (o 0,4 pkt proc.). Natomiast Grupa Gazeta.pl zanotowała o aż 1,15 mln użytkowników mniej niż rok wcześniej (jej zasięg zmalał o 6,8 pkt proc.), co wynika głównie z zakończenia we wrześniu ub.r. współpracy z należącym do Microsoftu portalem MSN (więcej o tym).

Google.pl miało o 1,49 mln polskich użytkowników więcej niż przed rokiem, a Google.com - o 1,09 mln więcej. Adresy Facebooka i YouTube’a zanotowały identyczne zmiany odwiedzalności jak całe te serwisy.
Onet.pl zyskał w skali roku 512,5 tys. użytkowników, Allegro.pl - 285,1 tys., natomiast WP.pl straciła 49,1 tys. Z kolei Gazeta.pl zanotowała spadek aż o 2,05 mln real users.

Zdecydowana większość serwisów objętych audytem site-centric zanotowała w skali miesiąca spore wzrosty liczby odsłon krajowych. Grupa Allegro i GG zyskała ich 444,8 mln (9 proc. w górę), Grupa WP - 303,6 mln (wzrost o 7,4 proc.), a Grupa Onet i RASP - 501,2 mln (16,4 proc. w górę).
Procentowo jeszcze większe wzrosty osiągnęły Grupa Pracuj (o 43,1 proc.), Grupa Polskapresse - Media Regionalne (o 27,1 proc.), Trojmiasto.pl (o 24,7 proc.) i Filmweb.pl (o 22,7 proc.).

Porównywanie statystyk rok do roku jest niemiarodajne, ponieważ w połowie ub.r. część wydawców zaczęła w Megapanelu korzystać z nowej definicji odsłony (w tabelce są oznaczeni dwoma gwiazdkami).
Windows Media Player zanotował o 1,14 uruchomionych aplikacji mniej niż rok wcześniej, Skype - o 598 tys. mniej, a GG - aż o 1,94 mln mniej.

Winamp zanotował spadek o 120 tys. uruchomionych aplikacji, a Ipla - o 380 tys.











