Na Hotmoney.pl ostatni nowy tekst ukazał się 11 listopada ub.r. Serwis nadal jest dostępny, ale nie pojawiają się na nim żadne nowe treści. Równocześnie zamarł jego fanpage facebookowy.
- Cały czas pracujemy nad optymalnym składem naszego portfolio. Przed akwizycją Money.pl stawialiśmy na marki BizTok i WP Finanse - wyjaśniła portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Halicka, rzeczniczka prasowa Grupy WP. - Teraz koncentrujemy się na Money.pl, jednym z najsilniejszych brandów biznesowych w Polsce - dodała.
Działający od 2008 roku Hotmoney.pl opisywał sprawy gospodarcze istotne dla przeciętnych konsumentów. - Normalnie i szybko o zakupach, pracy oraz pieniądzach - tak na fanpage’u facebookowym przedstawia serwis swój profil redakcyjny.
W październiku ub.r. witryna zanotowała 366,4 tys. użytkowników i 2,16 mln odsłon ogółem, podczas gdy rok wcześniej miała 690,1 tys. użytkowników i 11,07 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki z listopada ub.r.)

Jest to kolejna zmiana w portfolio serwisów Grupy WP od startu tej firmy w lutym ub.r. po przejęciu Wirtualnej Polski przez Grupę o2. Niedługo po fuzji przestały być aktualizowane serwisy Nasygnale.pl, Niewiarygodne.pl i Odkrywcy.pl (więcej o tym) oraz działy portalu WP.pl o kulturze, muzyce, szkole i konfliktach (więcej na ten temat).
Z drugiej strony Grupa WP w czerwcu przejęła serwis SportoweFakty.pl, we wrześniu - większościowe udziały w Domodi.pl i Homebook.pl, a w grudniu - Grupę Money.pl.
W zeszłym tygodniu firma poinformowała, że stworzyła wspólny zespół redakcyjny swoich dotychczasowych serwisów ekonomicznych (Finanse.wp.pl i BizTok.pl) oraz stron o tej tematyce Grupy Money.pl, którym kierować będą Tomasz Grynkiewicz i Bartłomiej Dwornik (więcej na ten temat).
Do Grupy Money.pl należą również dwa serwisy lifestylowe: skierowany do kobiet Iwoman.pl i adresowany do mężczyzn Menstream.pl. W październiku ub.r. pierwszy zanotował 352 tys. użytkowników i 2,21 mln odsłon ogółem, a drugi - 161,6 tys. użytkowników i 1,24 mln odsłon.

Grupa WP nie zdecydowała jeszcze o dalszej strategii tych witryn. Na razie obie są prowadzone przez dotychczasowe zespoły redakcyjne. - Proces integracji pozostałych aktywów Grupy Money wciąż trwa, jest więc za wcześnie, by mówić o konkretach. Cały czas rozważamy, w jakim zakresie treści lifestylowe mają być obecne w Grupie Money - powiedziała nam Katarzyna Halicka.
W listopadzie ub.r. strony Grupy WP z kategorii gospodarczo-prawnej zanotowały 4,66 mln użytkowników i 82,8 mln odsłon krajowych (będąc liderem tej kategorii), a serwisy Grupy Money.pl - 2,93 mln użytkowników i 29,4 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius).











