SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa Żywiec rozszerza ofertę o piwa bezalkoholowe, Żywiec Sesyjne IPA i czereśniowy Dziki Sad

Grupa Żywiec wprowadza do oferty nowe warianty piwa bezalkoholowego Heineken i Warka Radler. Będę promowane pod wspólnym parasolem komunikacyjnym "Strefa Zero". Oprócz nich, nowościami w ofercie grupy będą Dziki Sad o smaku czereśniowym oraz kolejna marka Żywiec Sesyjne IPA.

Nowości w portfolio Grupy Żywiec to Heineken 0.0.%, Warka Radler 0.0.% (o smaku jabłko mięta i grejpfrut pomarańcza). Bezalkoholowe produkty do sprzedaży wprowadzane są stopniowo od 6 marca, docelowo będą dostępne w 30 tysiącach sklepów w całej Polsce.

W części z nich prowadzona będzie aktywacja Strefa Zero, którą zrealizowano we współpracy z agencją Global Shopper Marketing. W sklepach staną specjalne lodówki oraz półki obrandowane hasłem "Strefa Zero".

- Naszą ambicją jest, aby poprzez rozwój oferty bezalkoholowej Grupa Żywiec stała się najbardziej podziwianą firmą nie tylko w branży piwnej, ale także wśród producentów napojów dla dorosłych konsumentów - powiedział w czasie spotkania z dziennikarzami Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Kolejnymi nowościami w portfolio Grupy Żywiec są Żywiec Sesyjne IPA (Indian Pale Ale) oraz napój Dziki Sad Czereśnia. Te produkty będą dostępne w całej Polsce już od kwietnia.

Wszystkie marki będą wspierane reklamą telewizyjną i promocją w punktach sprzedaży.

Zdrowy styl życia wpływa na piwne trendy 

W czasie spotkania prasowego przedstawiciele Grupy Żywiec mówili także o konsumenckich trendach na rynku piwa. Według zaprezentowanych danych aż 25 proc. konsumentów poszukuje piw o niskiej zawartości alkoholu lub bezalkoholowych. Wynika to z coraz większej świadomości Polaków w kwestiach zdrowego stylu życia, odżywiania i ekologii.

- Rynek zmienia się i przesuwają się akcenty. Konsumenci nie piją więcej, ale inaczej. Chcemy podążać za tym trendem i czerpać z niego korzyści - skomentował Guillaume Duverdier.

Millenialsi w niewielkim stopniu (5 proc.) zwracają uwagę na zawartość alkoholu w piwie. Młode kobiety wolą piwo niż wino (z czego 40 proc. preferuje nisko lub bezalkoholowe). Mężczyźni z pokolenia millenialsów lubią z piwem eksperymentować - aż 39 proc. za każdym razem kupuje inną markę.

- W ostatnich latach wyraźnie widać zmianę w oczekiwaniach konsumentów, którzy w przyszłości nie będą pić więcej piwa, ale chętniej sięgną po bardziej jakościowe i różnorodne produkty - ocenia Małgorzata Lubelska, dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec.

Na rynku tylko w zeszłym roku pojawiło się 1655 nowych marek piwa. W 2017r. zanotowano jednak niewielkie spadki sprzedaży w tym segmencie - o 2,4 proc. pod względem ilościowym oraz 1,3 proc. pod względem wartościowym.

Grupa Żywiec ma w swoim portfolio dwanaście marek piwa, które warzy w pięciu browarach - Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. W 2017 roku sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa, a jej zysk netto w ujęciu jednostkowym wyniósł 261,72 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spadły do poziomu 2,23 mld zł w 2017 r. wobec 2,39 mld zł rok wcześniej.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Grupa Żywiec rozszerza ofertę o piwa bezalkoholowe, Żywiec Sesyjne IPA i czereśniowy Dziki Sad

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Żywiec nie ma w swej ofercie piwa, a napoje piwopodobne.
odpowiedź
User
JaM
W Żywcu to może waży te piwa, ale w Cieszynie to zdecydowanie warzy.
odpowiedź
User
Taka prawda
Wszystkie te piwa z Grupy Żywiec i z Kompani Piwowarskiej to siki lane z jednego zbiornika. Wszystko na jedno kopyto i doprawiane chemią.
odpowiedź