Webedia Group kupuje Gry-OnLine od Empiku i wchodzi na polski rynek

Niemiecki oddział koncernu Webedia Group, wydawcy serwisów o tematyce rozrywkowej, sfinalizował kupno 100 proc. udziałów firmy Gry-OnLine SA, do której należą m.in. serwisy Gry-OnLine.pl, Gamepressure.com i TVgry.pl. Sprzedającym jest spółka Empik należąca do grupy Empik Media & Fashion. - Do końca br. zamierzamy zintegrować się ze strukturami korporacyjnymi Webedia Group i opracować kilkuletni plan rozwoju na polskim rynku - zapowiada Mariusz Klamra, prezes Gry-OnLine.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Webedia Group kupuje Gry-OnLine od Empiku i wchodzi na polski rynek

- Branża gier jest stale rosnącym sektorem zarówno globalnie, jak i w samej Europie. Zwłaszcza w Polsce, gdzie gry są już stabilną częścią głównego nurtu rozrywki i kultury. Rozwój naszej działalności na tym rynku jest dla nas ważnym i logicznym ruchem - uzasadnia to przejęcie Nicolas John, dyrektor zarządzający Webedia Germany.

Firma Gry-OnLine działa od 2001 roku. Obecnie wydaje przede wszystkim serwis Gry-OnLine.pl, serwis wideo TVgry.pl, stronę z recenzjami filmów, seriali i muzyki Gameplay.pl oraz serwis anglojęzyczny Gamepressure.com. W firmie pracuje 30 osób, a współpracuje z nią ok. 100 autorów.

Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. serwis Gry-online.pl zanotował 2,56 mln realnych użytkowników, 24 mln odsłon oraz 7 minut i 53 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika. Witryna jest zdecydowanym liderem wśród stron o grach pod względem liczby odwiedzających i odsłon - drugi w zestawieniu Gry.onet.pl miał 1,17 mln użytkowników i 3,1 mln odsłon, a trzeci Eurogamer.pl - 676,9 tys. użytkowników i 2,1 mln odsłon.

W 2011 roku 51 proc. akcji Gry-OnLine kupiła spółka Empik należąca do NFI Empik Media & Fashion. W ostatnim okresie EMF sprzedała część swoich aktywów, m.in. sieć sklepów Smyk i szkoły językowe. Według naszych ustaleń oferowała też swój pakiet akcji Gry-OnLine, ale zainteresowane podmioty chciały kupić całą firmę. Dlatego NFI Empik Media & Fashion porozumiała się z mniejszościowymi akcjonariuszami Gry-OnLine (byli wśród nich kluczowi menedżerowie firmy i kilku inwestorów związanych z nią od początku działalności) i pod koniec ub.r. kupiła pozostałe 49 proc. akcji.

W efekcie Gry-OnLine w całości zostały wystawione na sprzedaż. Przez ostatnie pół roku trwały rozmowy z potencjalnymi nabywcami, były wśród nich zarówno polskie, jak i zagraniczne podmioty. Pod koniec czerwca NFI Empik Media & Fashion podpisała umowę z Webedia Germany, niemieckim oddziałem Webedia Group.

Strony nie podają wartości tej transakcji. Dla grupy kapitałowej, do której należy Webedia Group, to zakup o tak małej wartości wobec jej łącznych przychodów, że nie ma takiego obowiązku, natomiast Empik Media & Fashion w lipcu ub.r. wycofała się z warszawskiej giełdy.

- Przez ostatnie sześć lat, od przejęcia 51 proc. akcji przez Empik, nasz wynik EBITDA wzrósł trzykrotnie. Przychody nie zwiększyły się aż tak bardzo, co wynika częściowo z faktu, że w momencie tamtej akwizycji prowadziliśmy samodzielnie szeroką działalność e-commerce’ową, która jak wiadomo generuje wysokie obroty i bardzo niskie zyski - opisuje Mariusz Klamra, prezes Gry-OnLine, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Około dwóch trzecich wpływów firmy zapewnia tradycyjna reklama. Pozostałe pochodzą z akcji niestandardowych dla klientów oraz sprzedaży elektronicznych poradników do gier i płatnego dostępu do części treści na stronach.

Kto oprócz Webedia Group złożył ofertę kupna Gry-OnLine? - Nie chciałbym pokazywać palcem  przegranych w tym procesie. Na pewno w polskiej skali wyceny na odpowiednio wysokim poziomie są rzadziej stosowane. Dlatego rodzimym podmiotom ciężko jest rywalizować pod tym względem z zagranicznymi konkurentami - komentuje Mariusz Klamra. - Ponadto od kilku lat prowadzimy działalność zagraniczną, która jest istotniejszą zaletą dla partnerów spoza Polski niż tych lokalnych - dodaje.

- Nasi nowi francuscy właściciele, po tym co zobaczyli u nas, mają bardzo dobre zdanie o naszym zespole - zarówno redakcyjnym, jak i sprzedażowym. Nasz biznes jest po prostu bardzo dobrze poukładany - podkreśla prezes Gry-OnLine.

W najbliższym czasie nie są planowane zmiany w zarządzie firmy (oprócz Klamry w zarządzie są Michał Bobrowski odpowiadający za sprzedaż, Wojciech Antonowicz odpowiadający za część kreatywną i dyrektor finansowy Rafał Swaczyna). Natomiast w razie nadzorczej przedstawiciele Empik Media & Fashion zostaną zastąpieni przez menedżerów Webedia Group.

- Do końca br. zamierzamy zintegrować się ze strukturami korporacyjnymi Webedia Group i opracować kilkuletni plan rozwoju na polskim rynku - zapowiada Mariusz Klamra.

Webedia Group działa na wielu rynkach europejskich, wydaje wiele serwisów o tematyce rozrywkowej, sportowej, turystycznej i lifestylowej. W sumie notują one 100 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. W portfolio koncernu jest ponad 50 marek, w tym serwisy o grach: GameStar w Niemczech, Jeuxvideo.com we Francji i 3dJuegos.com w Hiszpanii. Firma podkreśla, że każdy z nich jest liderem witryn o grach na swoim rynku.

- Poprzez przejęcie Gry-OnLine firma zdecydowała się utworzyć swój polski oddział. Jeśli popatrzeć na to, co robi na innych rynkach, to rozwija się potem w tych kategoriach tematycznych, w których jest mocna na całym świecie - zauważa Mariusz Klamra.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online