SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Grzech Fatmagül” miał o 280 tys. mniej widzów, niż „Tysiąc i jedna noc”. 3,5 mln zł z reklam

Turecki serial „Grzech Fatmagül” wiosną br. oglądało średnio 858 tys. widzów, o 280 tys. osób mniej niż pokazywaną wcześniej w tym paśmie „Tysiąc i jedną noc”. TVP1 w czasie emisji produkcji była liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 3,46 mln zł.

Jedynka „Grzech Fatmagül” pokazywała od poniedziałku do piątku o godz. 14.00, w okresie od 20 kwietnia do 10 czerwca br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że pierwsze 34 odcinki serialu, pokazane przed wakacyjną przerwą, śledziło średnio 858 tys. osób. Przełożyło się to na 16,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Serial dużo słabiej wypadł w grupie komercyjnej 16-49, gdzie jego udział wyniósł 6,65 proc.

Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 16 maja br. Obejrzało go 1 mln widzów.

Trzy topowe odcinki telenoweli

Grzech Fatmagül - TOP 3

Start

Koniec

Wszyscy 4+

Data

AMR

SHR %

16-05-2016

14:00:00

14:45:33

1 004 868

16,34%

28-04-2016

14:00:15

14:42:33

996 097

18,63%

29-04-2016

14:00:03

14:43:35

975 790

20,00%

Dla porównania, pokazywany w tym samym paśmie inny turecki serial „Tysiąc i jedna noc” (w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 19 kwietnia 2016 roku) gromadził przed telewizorami 1,14 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 18,33 proc. i 8,53 proc. udziału. Oznacza to, że „Grzech Fatmagül” w tym paśmie stracił około 280 tys. widzów.

TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji znalazła się na czele rynku telewizyjnego. Wiceliderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” był TVN, emitujący w tym czasie powtórki „Ukrytej prawdy”, co przełożyło się na 9,37 proc. udziału. Trzeci był Polsat (powtórki „Pierwszej miłości”; 8,05 proc.), a czwarta - TVP2 (gł. powtórki „Na sygnale” i „Rodzinki.pl”; tylko 3,07 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był Polsat, a dalej uplasowały się: TVN, Jedynka i Dwójka.

Oglądalność produkcji na tle konkurencji

Grzech Fatmagül - konkurencja

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Stacja

AMR

SHR%

AMR

SHR%

TVP1 - Grzech Fat­magül

858 271

16,91%

104 899

6,65%

TVN

475 866

9,37%

207 358

13,15%

Polsat

408 669

8,05%

208 307

13,21%

TVP2

155 711

3,07%

53 798

3,41%

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków tureckiego serialu wyniosły 3,46 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Fabuła „Grzechu Fatmagül” opowiada o losach młodej Fatmagül, która planuje ślub z Mustafą, miejscowym rybakiem. Te plany krzyżuje tragiczne wydarzenie, które na zawsze odmienia jej życie. W obsadzie serialu znaleźli się m.in. Akyurek Engin, Celik Forat, Saat Beren, Dermancioglu Esra, Gulsoy Bugra, Tasaner Kaan i Ozturk Engin.

„Grzech Fatmagül” to kolejny po hitowym „Wspaniałym stuleciu” turecki serial emitowany na antenach Telewizji Polskiej. Obecnie Jedynka pokazuje spin-off „Wspaniałego stulecia” pod tytułem „Wspaniałe stulecie: Kösem” oraz tytuł „Rozdarte serca”, a Dwójka - „Tylko z Tobą” .

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.

Dołącz do dyskusji: „Grzech Fatmagül” miał o 280 tys. mniej widzów, niż „Tysiąc i jedna noc”. 3,5 mln zł z reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl