Hochland musi zmienić reklamę serków Hochland z Anną Guzik, bo wprowadza nią w błąd (wideo)

Telewizyjny spot serków Hochland, w którym Anna Guzik twierdzi, że są one produkowane wyłącznie z naturalnych składników, musi zostać zmodyfikowany, ponieważ wprowadza widzów w błąd - orzekła Komisja Etyki Reklamy. W skład promowanych serków wchodzą bowiem także m.in. konserwant, sztuczne aromaty i sole emulgujące.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Hochland musi zmienić reklamę serków Hochland z Anną Guzik, bo wprowadza nią w błąd (wideo)

KER zajmowała się zaskarżoną reklamą tv serów Hochland, w której Anna Guzik podkreśla, że są produkowane wyłącznie z naturalnych składników, nie zawierają konserwantów ani sztucznych barwników. Tymczasem skarżący reklamę zwrócił uwagę, że w składzie sera Hochland z szynką jest konserwant E250, a także szkodliwe sole emulgujące E452, E339 (fosforany), E331 oraz sztuczny aromat.

Hochland w odpowiedzi na skargę stwierdził, że podawana przez aktorkę w reklamie informacja o naturalnych składnikach jest prawdziwa i zgodna ze stanem faktycznym, ponieważ sery kremowe Hochland składają się aż w 98 proc. z naturalnych składników.

- Nigdzie w reklamie nie stwierdzamy, że nasze sery zawierają 100 proc. naturalnych składników ponieważ sole emulgujące, oznaczone symbolami: E452, E339, E331 są stosowane w niezbędnych technologicznie, minimalnych ilościach. Dzięki nim powstaje ser topiony o idealnie kremowej konsystencji, bo doskonale łączą one ze sobą wszystkie składniki. Podobnie aromaty, używane w celu podniesienia wartości aromatycznych produktu są stosowane w niezbędnych, minimalnych ilościach - napisał producent w odpowiedzi do KER. Podkreślono też, że wszystkie substancje dodatkowe używane w procesie produkcji serów kremowych Hochland są dopuszczone do stosowania w żywności, stosowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie i nie stanowią zagrożenia dla zdrowia konsumentów.

Komisja Etyki Reklamy uznała - biorąc pod uwagę, że spot odnosi się do całego spektrum serów marki Hochland, a nie tylko do tych serów, które nie zawierają konserwantów i barwników - że przekaz reklamowy nadużywa zaufania odbiorców i wprowadza ich w błąd co do właściwości promowanych produktów.

Votum separatum do uchwały KER zgłosił przewodniczący zespołu orzekającego Bohdan Pawłowicz. Stwierdził, iż występujące w przedmiotowej reklamie sformułowania nie wprowadzają w błąd w sposób na tyle znaczący, aby wymagało to napiętnowania i uznania za działanie szkodliwe dla konsumentów. Podkreślił też, że całokształt podejścia firmy Hochland do działań reklamowych jest nacechowany wysoką odpowiedzialnością i trudno się dopatrzyć w tych działaniach intencjonalnej manipulacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online