HP wzywa swoje agencje, by zatrudniły więcej kobiet i osób o różnych kolorach skóry

Antonio Lucio, szef marketingu i komunikacji firmy HP, wystosował pismo do wszystkich pracujących dla koncernu agencji marketingowych, w którym wzywa, by złożyły deklaracje zwiększenia liczby kobiet i osób o różnych kolorach skóry.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Dla HP pracują agencje BBDO, FleishmanHillard, Gyro, Fred&Farid, Porter Novelli. W wysłanym do nich piśmie Antonio Lucio wzywa, by w ciągu 30 dni przedstawiły plan, jak zamierzają poprawić różnorodność płciową i rasową wśród swoich pracowników na kluczowych stanowiskach. HP oczekuje, że plany te zostaną faktycznie wprowadzone przez agencje w życie w ciągu kolejnych 12 miesięcy.

„Włączenie kobiet i osób o różnych kolorach skóry do kluczowych ról jest nie tylko określoną wartością, ale znaczącym biznesowym imperatywem” - napisał Antonio Lucio. I dodał, że firma HP jest w stanie tworzyć rozwiązania i produkty, które zaskoczą jej odbiorców, jeżeli jej siła robocza będzie prezentować cały przekrój społeczności, której służy.

HP zamierza także we własnych strukturach wprowadzić określone zmiany, by zwiększyć różnorodność płciową i rasową. Proces ten zaczyna od kobiet.

Kilka dni wcześniej taki temat podjęła firma General Mills. Jej szefowa marketingu Ann Simonds ogłosiła, że koncern wymaga, by każda z pracujących dla niej agencji udowodniła, że zatrudnia w swoich szeregach w działach kreatywnych co najmniej 50 proc. kobiet i 20 proc. o różnym kolorze skóry.

HP w swoim nie określa agencjom, jak dużego wzrostu zatrudnienia oczekuje. Pismo ma być jedynie wezwaniem agencji do działania, które poskutkuje zmianami w wyrównywaniu proporcji w zatrudnianiu kobiet i osób różnego pochodzenia na kluczowych stanowiskach.

Andrew Robertson, CEO agencji BBDO, wyraził aprobatę dla pomysłu HP i zobowiązał się do jego realizacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych