SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Hubert Urbański w kampanii WWF "Godzina dla Ziemi"

Po raz czternasty ruszyła akcja "Godzina dla Ziemi" WWF. Tym razem światła zgasną dla Bałtyku. Ambasadorem akcji pod hasłem “Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy” został prezenter Hubert Urbański.

W spocie kampanii Hubert Urbański przenosi się z widzami do wirtualnej przestrzeni wyobrażonego, osadzonego w przyszłości muzeum, w którym wystawione są eksponaty związane z morzem. W tle słyszymy refren niezapomnianego przeboju Ireny Santor „Już nie ma dzikich plaż".

Na wykreowanych w technologii 3D rzeźbach widzimy fragmenty materiałów filmowych pełnych wspomnień sprzed dekad, nakręconych nad polskim morzem. Wspominamy wspólnie to, co najlepiej kojarzy nam się z Bałtykiem: zachody słońca, skakanie po falach, zabawy w piasku i zbieranie muszli, ale i malowniczy widok kutrów rybackich na morzu.

Celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat zagrożeń Morza Bałtyckiego oraz zebranie podpisów pod petycją na stronie godzinadlaziemi.pl. Skierowana jest do premiera Mateusza Morawieckiego.

"Już nie ma dzikich plaż..."

- W filmowej opowieści połączyliśmy nostalgiczne obrazy z przeszłości z niepokojącym obrazem przyszłości - opowiada Monika Sidorowicz z agencji sidorowicz.co, która stoi za kreacją kampanii.

- Stało się standardem, że w kampaniach społecznych o tematyce zagrożeń ekologicznych przedstawia się mocne fakty na temat degradacji i straszy się odbiorców potencjalnymi scenariuszami przyszłości. Wspólnie z WWF Polska zdecydowaliśmy się pójść zupełnie inną drogą. W kampanii “Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy” odwołujemy się do sumy osobistych doświadczeń i emocji, które dla Polek i Polaków spędzających urlopy i wypady nad polskim morzem są bardzo uniwersalne. Jednocześnie prezentujemy perspektywę utraty tego, co wszyscy bardzo dobrze znamy i kochamy. Nostalgia to najlepsze słowo, które opisuje klucz koncepcyjny tej kampanii. Smutek i radość stoją tu obok siebie pokazując, że jest nadzieja na lepszą przyszłość, jeśli solidarnie i wspólnie zadziałamy teraz, podpisując petycję - opowiada Sidorowicz.

Koncepcją i realizacją  kampanii zajął się zespół sidorowicz.co - Monika Sidorowicz, Dorota Pabel, Joanna Dziel, Aleksandra Zgajewska, Victor Hardziuk.

Na potrzeby akcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie udostępniło twórcom zbiory Polskiego Archiwum Filmów Domowych.

Art. Direction, animacje 3D i post-produkcja: Michał Niedopytalski 
Muzyka: Pin Park: Maciek Polak, Maciek Bączyk 
Nagranie video i color grading: Dynamo Film (produkcja: Alina Sikora, operator: Iwo Rachwał) 
Nagranie dźwiękowe: Dynamo / Rytmika Studio (Katarzyna Mitka)
 
Utwór „Już Nie Ma Dzikich Plaż": wykonanie: Irena Santor, muzyka: Ryszard Szeremeta słowa: Krzysztof Logan Tomaszewski, nagranie: Polskie Radio SA, 1983 r.

Dołącz do dyskusji: Hubert Urbański w kampanii WWF "Godzina dla Ziemi"

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pm
Kampania, pomysł, wykonanie - 5 złotych. Na wszystko. Sorry ale takie agencje psują rynek. Jasne, że wwf nie ma kasy ale no kurde. Można lepiej.
odpowiedź
User
Marta Marzec
Marta Marzec
odpowiedź