IAB Polska i GIODO razem na rzecz ochrony danych osobowych w sieci

Przedstawiciele GIODO i IAB Polska podpisali list intencyjny o wspólnym działaniu na rzecz podnoszenia poziomu ochrony danych osobowych w komunikacji interaktywnej i na rynku internetowym oraz utworzeniu Branżowego Kodeksu Postępowania. Porozumienie stanowi odpowiedź m.in. na wydane przez Parlament i Radę Europejską ogólne rozporządzenie o ochronie danych.

km
km
Udostępnij artykuł:

Celem zawartego porozumienia jest wzmocnienie poziomu ochrony danych osobowych na polskim rynku internetowym oraz upowszechnienie i jednolite wdrażanie zasad tej ochrony zgodnie z europejskimi i polskimi regulacjami prawnymi w tym zakresie.

Jednak przede wszystkim porozumienie podyktowane jest potrzebą efektywnego dostosowania się do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (tzw. "ogólne rozporządzenie o ochronie danych").

- Nowe unijne przepisy w zakresie ochrony danych osobowych, które wprowadzają wiele istotnych zmian związanych z przetwarzaniem danych osobowych z wykorzystaniem internetu, wymagają od podmiotów działających na polskim rynku interaktywnym gruntownych zmian. Przedstawiciele firm muszą jednak wiedzieć, co należy zmienić i w jaki sposób prawidłowo dostosować się do nowego prawa. W odpowiedzi na tę ważną potrzebę edukacyjną zdecydowaliśmy, by zacieśniając naszą współpracę z IAB Polska, podjąć działania regulacyjne w tym zakresie - powiedziała dr Edyta Bielak-Jomaa, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

Efektem tej współpracy będzie opracowanie Branżowego Kodeksu Postępowania w zakresie ochrony danych osobowych w działalności polskiego rynku internetowego i komunikacji interaktywnej. Publikacja zostanie opracowana zgodnie z wymaganiami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, przepisami prawa krajowego oraz z uwzględnieniem specyfiki branży informatycznej.

- Prace wykonawcze nad kodeksem trafią w ręce IAB Polska. Na polu merytorycznym natomiast nasi eksperci będą ściśle współpracować z przedstawicielami Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, dzięki czemu stworzymy szczegółową instrukcję, która pozwoli rodzimej branży interaktywnej skutecznie i sprawnie dostosować swoje działania do nowych unijnych regulacji - zapowiedział Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"